Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-13, 16:40
  #1
Medlem
Embraces avatar
På sistone har hastigheten som tangenter repeteras (då man håller i tangenten i ett program eller webbläsare) kraftigt minskat. Det här medför störningsmoment för mig i vissa program då det tar längre tid att uppnå ett visst antal repetitioner av en viss bokstav. Om jag exempelvis skriver en mening som jag villa sudda ut, så vill jag att kunna hålla in backspace för att snabbt radera bokstäver, vilket nu alltså inte fungerar längre. Under tangentbordsinställningar hittar jag något som heter just tangentbords repetition, där man kan ställa in hur många sekunder eller delar av sekund det ska ta innan en intryckning återupprepar sig. Dock är den lägsta hastigheten 0.3 sekunder, vilket är på tok för lång tid.

Jag vänder mig nu till någon mer kunnig som kanske kan hjälpa mig få ordning på det.

Det ska tilläggas att jag tidigare haft en betydligt högre repetitionshastighet än 0.3, men att detta av någon anledning blivit långsammare.

Tack på förhand.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback