Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-13, 16:15
  #1
Medlem
Jag har problem med min skrivare och försöker tolka bruksanvisningarna men utan resultat.
Jag har gjort skrivhuvudrengöring men det hjälper inte.
Det började med att texten var suddig. Efter rengöring var texten röd och svart men oläslig.
Nu senast kommer rubriken i en svag röd text och datum i svar längs ner till höger.
Det har gått åt många patroner vid mina försök. Jag använder standardpatroner!

Skrivaren är 3 år och har inte använts mycket.

Mycket tacksam för hjälp !
Citera
2016-11-14, 05:34
  #2
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera
2017-01-11, 15:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullan39
Jag har problem med min skrivare och försöker tolka bruksanvisningarna men utan resultat.
Jag har gjort skrivhuvudrengöring men det hjälper inte.
Det började med att texten var suddig. Efter rengöring var texten röd och svart men oläslig.
Nu senast kommer rubriken i en svag röd text och datum i svar längs ner till höger.
Det har gått åt många patroner vid mina försök. Jag använder standardpatroner!

Skrivaren är 3 år och har inte använts mycket.

Mycket tacksam för hjälp !


Obs att huvudrengörning använder bläcket för rengöra.

Det kan krävas att man får göra det fler än en gång, det brukar vara bäst man väntar lite mellan för bästa resultat.
Gör munstycke kontroll efteråt, försvinner de brutna strecken så ska de fungera. alla färger ska synas i rutor med streck på munstycke kontrollen , fattas de färger så betyder de att färgen har torkat. och ser du ingen förbättring efter huvud rengörningen så gör inte fler, då slösar du bara på bläcket.

Tyvärr så är bläcket en relativ färsk vara, de vill säga precis som en bläck penna så torkar den till slut om man inte använder den. de vill säga att bläck skrivare generellt sätt håller längre om man använder dem lite oftare.


Finns en sista sak med, fast lte ful grej. man stänger av skrivaren drar ut sladden , lyfter på locket , så sitter skrivarhuvudet längst in till höger , trycker du till den lite ytterligare åt höger så återställs skrivarhuvudet, det kan hjälpa ibland om de är nåt fel på chippet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback