Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-13, 15:37
  #1
Medlem
crippe-flippes avatar
Hej! Någon som har erfarenhet med att ta med soppåsar med pant på tåget över öresundsbron? Är så att jag har en massa danska tomburkar som jag vill bli av med. Är väl ca. 5 sopsäckar som är fulla. Tror ni det är ok att ta med säckarna på tåget över?
Citera
2016-11-13, 15:53
  #2
Medlem
psflaxs avatar
Bor du i Malmö?
Citera
2016-11-13, 16:35
  #3
Medlem
Det är nog inte burkarna som är problemet utan den plats de tar. Kan tänka mig att det kan orsaka lite irritation bland medresenärer om du baxar ombord fem fulla sopsäckar på de redan ganska fulla tågen.
Citera
2016-11-13, 16:40
  #4
Medlem
Spyrrans avatar
Normalt sett så får man endast ta med sig handväska, resväska och liknande som man enkelt kan bära själv. Dessa saker brukar man dessutom lätt kunna placera i tågets bagageställ, på hatthyllor eller under sätet. Har lite svårt att tro att det blir så lätt om man har med sig 5 stora sopsäckar som är fyllda med saker (oavsett om det är pantburkar eller annat). Men visst, kan du lösa det problemet så borde det (rent teoretiskt) vara fritt fram.
Citera
2016-11-13, 17:30
  #5
Medlem
kraftfoders avatar
Det går ju inte att pollettera längre, så det är nog kört. Själv är jag en "sällanpantare", blir ett par säckar (svenska) burkar jag har i garaget lätt på några månader. Dessa burksäckar brukar lukta suröl, och det är nog inget folk vill ha in på tåget och bli nedskvätta av. Bäst är väl att baxa in säckarna i bilen och ta färjan/bron. Fast då är det väl ingen vinst med omaket, antar jag.
Citera
2016-11-18, 09:48
  #6
Medlem
Krullishbg69s avatar
Kör på mittenvagnen när det inte är rusningstrafik så lär det nog inte hända något
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2781281

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback