• 4
  • 5
2016-11-14, 23:46
Medlem
Mia-Rovys avatar
Tips på fonder?

Jag hörde att teknikbranschen i USA föll med drygt i snitt 5℅ idag
Citera
2016-11-15, 03:38
Medlem
sleevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Några aktietips inom cannabisbranschen då?
Fortfarande olagligt på federal nivå. Banker vågar inte ha affärer med den industrin då banker opererar över hela landet under federala lagar.
Citera
2016-11-15, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Några aktietips inom cannabisbranschen då?

Finns en hel del bra, kolla tråden om cannabisaktier (FB) cannabis-aktier
Citera
2016-11-15, 04:17
Medlem
sleevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Finns en hel del bra, kolla tråden om cannabisaktier (FB) cannabis-aktier
Är Trump Knarkliberal?

Obama brydde sig inte, han tillät städer vara sanctuary city där man inte brydde sig om federal immigrations lagar och han slog inte ner när man bröt federala narkotikalagar.

Trump verkar vara mer för ordning och reda.

OBS Detta är inte ett inlägg för om det är rätt eller fel utan bara från ett investerings perspektiv.
Citera
2016-11-15, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleev
Fortfarande olagligt på federal nivå. Banker vågar inte ha affärer med den industrin då banker opererar över hela landet under federala lagar.

Visst, men finns på aktiemarknaden och går fort uppåt. Skatteintäkterna gör det troligare med utökad legalisering än mer förbud. Marknaden blomstrar och regelverket kommer sannolikt reformeras även på federal nivå förr eller senare.

Jag har bott i Colorado och sett utvecklingen på nära håll. Vill man vara med om en guldrush, så är cannabis the way to go.
Citera
2016-11-15, 09:16
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Nej, det är alltså detta som halva världens ekonomer är upprörda över. Förvisso kommer Trump säkerligen att spara x-antal miljarder om han verkligen avbryter tidigare tänkta miljösatsningar och vad han nu kan tänkas spara in på genom att ändra i Obama-care och annat, men i huvudsak så, om jag har förstått det här rätt - det finns ju inte mycket konkret att läsa in sig på än - så kommer staten att låna till satsningarna. (USA lånar redan idag ofantliga mängder med pengar.)

Jag är ganska positiv, men det var länge länge sedan jag pluggade nationalekonomi och redan då var den här strategin kraftigt ifrågasatt. Nu tar ekonom på ekonom på ekonom chansen att i medier runt om i världen berätta, torgföra och påstå att Trump inte fattar modern ekonomi och att den här strategin (keynesianism) är förlegad och kommer att köra i diket.

Kul att tjöta med någon som har lite hum om ekonomi! Var typ fem år sedan jag själv läste nationalekonomi, och jag känner ju igen keynesianism.

Med tanke på landets redan höga lånenivåer, budgetunderskott och förväntade minskade inkomster samt ökande kostnader, tror du att de kan fortsätta så då? Eller är du övertygad om att alla de där ekonomerna har fel?

Vill minnas att det inte var många år sedan som USA skrev upp lånetaket?
Citera
2016-11-15, 21:09
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Bara att grattulera!

För den som vill tjäna på amerikanska börsen kan jag inte rekommendera annat än cannabisaktier. Man blir glad varje dag. Väldigt glad vissa dagar.
Kan du rekommendera några specifika?
Citera
2016-11-15, 23:14
Medlem
Köp inte aktier i USA nu. Dollarn står alldeles för högt mot kronan (ca 9 kr per USD). Det innebär att du köper aktier i USD till ett mycket dyrt pris.

Köp istället svenska aktier som gynnas. Exempelvis HEXPOL, Securitas, SAAB, Volvo, Skanska.
Citera
2016-11-15, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Kan du rekommendera några specifika?

Finns som sagt ett antal på kanadensiska börsen. Slänger upp ett par stycken att kolla upp.
*Canopy growth Corp
*organigram holdings inc
Citera
2016-11-16, 01:23
Medlem
526s avatar
Äger Trump byggföretag? De kommer väl bygga muren isf.
Han sa ju i 60 min intervjun "Leave that to me - it called construction"
Senast redigerad av 526 2016-11-16 kl. 01:26.
Citera
2016-11-16, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Köp inte aktier i USA nu. Dollarn står alldeles för högt mot kronan (ca 9 kr per USD). Det innebär att du köper aktier i USD till ett mycket dyrt pris.

Köp istället svenska aktier som gynnas. Exempelvis HEXPOL, Securitas, SAAB, Volvo, Skanska.

Ja, det kan nog vara vettigt. Jag har turen att inte tjäna mina pengar i kronor, så jag slipper oroa mig för den delen.

Mig veterligen är, om man är intresserad av att tjäna på cannabismarknaden, Heliospectra en på svenska börsen som är av intresse. Den steg rätt redigt efter att Avanza uppmärksammade hur de gynnas av nya lagstiftningarna i USA. Sjönk igen när folk plockade hem sina vinster men kommer sannolikt att gå förhållandevis stadigt upp i takt med att marknaden utvecklas i USA.
Citera
2016-11-17, 17:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Han har lovat massa saker men det finns inga pengar till det.

Vi får väl se vad som händer med deras ekonomi

Plockar Trumph hem soldaterna från mellanöstern. Och slutar bomba så sparas gigantiska summor.
Slutar han betala för europas beskydd sparar han mer. Likaså i Asien och på andra platser.
Varför ska amerkanska skattebetalare betala för andra länders fred och frihet?

Muren mot mexico betalas med en vägtull in i USA.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in