Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-18, 06:16
  #73
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Aha, du menar att Jimpan bara skämtar, när han offentligt ifrågasätter Trumps lämplighet för ämbetet?


jag svarade på den frågan åt dig!
Citera
2016-11-18, 11:04
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det här kanske kommer som en stor chock för dig men...politiker är inte ärliga.


Det är du - inte jag- som påstår att Jimpan mfl politiker är oärliga. Inte jag.
Du kan förstås ha rätt.
Citera
2016-11-18, 11:27
  #75
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Det är du - inte jag- som påstår att Jimpan mfl politiker är oärliga. Inte jag.
Du kan förstås ha rätt.

Jag tror inte att du vill hävda att politiker generellt är ärliga. Eller?
Citera
2016-11-18, 12:51
  #76
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Aha, du menar att Jimpan bara skämtar, när han offentligt ifrågasätter Trumps lämplighet för ämbetet?
Han är ingen färsking utan har varit med i spelet ett bra tag nu och vet hur saker och ting fungerar. SDU hade ett samarbete med ett par europeiska ungdomsförbund och då blev SD påskrivna allt företrädare för dessa partier någonsin hade sagt.
Citera
2016-11-18, 13:03
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Jag tror inte att du vill hävda att politiker generellt är ärliga. Eller?

Något sådant vore knappast möjligt. Kanske inte ens önskvärt? En finansminister, som en månad före åtgärden svarar sanningsenligt på intervjufrågan "Kommer regeringen att revalvera", begår tjänstefel.
Citera
2016-11-18, 16:11
  #78
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Något sådant vore knappast möjligt. Kanske inte ens önskvärt? En finansminister, som en månad före åtgärden svarar sanningsenligt på intervjufrågan "Kommer regeringen att revalvera", begår tjänstefel.

Då är vi ense. Politiker säger ofta sånt som gynnar dem och deras parti realpolitiskt. I SDs fall så kan vi ju notera att de förkastade Clinton också. Hur många av de övriga partierna gjorde det? Det blir alltså mycket enklare för SD att manövrera sig till en pro-Trump position. Man kan ju också notera sånt som att Nigel Farage står SD nära på alla sätt och han var som jag förstått den förste europeiske politikern att bli inbjuden till Donald Trump nu.
Citera
2016-11-18, 18:21
  #79
Medlem
Nej, rösta SD 2018 de behöver bli så stora som möjligt. Gillar man NMR bör man vänta ett val med att rösta på dem.
Citera
2016-11-18, 22:53
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Han är ingen färsking utan har varit med i spelet ett bra tag nu och vet hur saker och ting fungerar. SDU hade ett samarbete med ett par europeiska ungdomsförbund och då blev SD påskrivna allt företrädare för dessa partier någonsin hade sagt.

Med andra ord SD är kontrollerad opposition.
Citera
2016-11-19, 02:50
  #81
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trohet
Nej, rösta SD 2018 de behöver bli så stora som möjligt. Gillar man NMR bör man vänta ett val med att rösta på dem.

Lite så är det ju tyvärr. SD kommer troligtvis att bli största parti. NMR kommer troligtvis att få ett par tusen röster. SD kommer förvisso troligtvis inte få något att säga till om men symbolvärdet i att vara störst är viktigt ändå.
Citera
2016-11-19, 13:25
  #82
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Något sådant vore knappast möjligt. Kanske inte ens önskvärt? En finansminister, som en månad före åtgärden svarar sanningsenligt på intervjufrågan "Kommer regeringen att revalvera", begår tjänstefel.

"revalvera". Devalvering har man varit med om men inte det motsatta. Vet du om det någonsin hänt i Sveriges historia att man gjort något liknande.
Citera
2016-12-07, 23:29
  #83
Medlem
SD är kontrollerat av sionisterna. Röstar man ej på NMR är man en landsföradare
Citera
2016-12-08, 10:59
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virility99
SD är kontrollerat av sionisterna. Röstar man ej på NMR är man en landsföradare

Ha, ha, de 99,5 procent - eller fler - av Sveriges väljare, som röstar på andra partier än Nordiska Motståndsrörelsen, skulle vara "landsförrädare".
Sekterister förnekar sig sällan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback