Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-13, 00:31
  #1
Medlem
Väldigt komprimerad trådtitel blev det.

Jag har i många år haft mobilt bredband via Telenor som jag nu kommer lämna då det grävts in fiber till fastigheten, det mobila funkade bra tills det byggdes en ny mast ett stenkast från huset, sen blev det nåt skit med radiovågornas kastvinkel eller vad dom nu sa på kundtjänst, dom kunde inte göra nåt för mig i alla fall.....

Så nu har jag det här uråldriga 3G-abonnemanget över som jag höll hårt i eftersom det där med fri nerladdning försvann och skulle jag byta skulle abonnemangets villkor försvinna. Är ett sånt abonnemang värt något i dagsläget eller inget att bry sig om? Jag har inte hållit koll på senare år, går det att sälja till någon eller är det bara att säga upp? det är på 20 Mbit, högsta hastighet som fanns för 199 kr/mån.

Jag har läst att ett "obegränsat" abonnemang idag stryps vid en viss datamängd så det är lite skitsnack, det här har tankat många terabit utan strypning så jag tror det ska vara fritt på riktigt.
Citera
2016-11-13, 00:41
  #2
Medlem
Jag tycker det är riktigt bra, men det beror väl helt på hur mycket man surfar. För vissa kanske ett sådant abonnemang är värt 1000 kr medan det är värdelöst för de som bara surfar 1-2 gb. Hade själv ett sådant abonnemang som jag tyvärr fick förnya till ett dyrare med begränsad surf eftersom jag inte fick överföra det till en ny mobil, och den jag hade då började bli dålig. Jag har nu ett abonnemang med 12 gb surf och fria samtal och sms (som tydligen kommer med alla, ringer och sms:ar i princip aldrig då jag använder andra appar för det) för drygt 500 spänn, jämfört med mitt obegränsade jag hade för 249 så suger det ju
Citera
2016-11-13, 00:59
  #3
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balsameradleopard
Jag tycker det är riktigt bra, men det beror väl helt på hur mycket man surfar. För vissa kanske ett sådant abonnemang är värt 1000 kr medan det är värdelöst för de som bara surfar 1-2 gb. Hade själv ett sådant abonnemang som jag tyvärr fick förnya till ett dyrare med begränsad surf eftersom jag inte fick överföra det till en ny mobil, och den jag hade då började bli dålig. Jag har nu ett abonnemang med 12 gb surf och fria samtal och sms (som tydligen kommer med alla, ringer och sms:ar i princip aldrig då jag använder andra appar för det) för drygt 500 spänn, jämfört med mitt obegränsade jag hade för 249 så suger det ju

Nja, man får ju 100 gb med fria samtal förr 500 i månaden av Tele2 idag, nästintill fri surf när det kommer till mobilen såvida man inte sitter och streamer film några timmar om dagen.
Citera
2016-11-13, 01:11
  #4
Medlem
kraftfoders avatar
Jag tror inte det går att "sälja" ett abonnemang vidare. Skulle det ändå, mot förmodan, gå, skulle nog de förmånliga villkoren bytas mot nya, sämre.
Citera
2016-11-13, 07:06
  #5
Medlem
intervalls avatar
Yepp dessa säljs på blocket.
Man får göra ett överlåtelseavtal.
Citera
2016-11-14, 02:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Nja, man får ju 100 gb med fria samtal förr 500 i månaden av Tele2 idag, nästintill fri surf när det kommer till mobilen såvida man inte sitter och streamer film några timmar om dagen.
Ingår en telefon i det? Mitt abonnemang är surfen, samtal/sms + en iPhone 6s.
Citera
2016-11-14, 07:24
  #7
Medlem
AmericanHistoryXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intervall
Yepp dessa säljs på blocket.
Man får göra ett överlåtelseavtal.

Kan du länka en sån annons?
Citera
2016-11-14, 22:02
  #8
Medlem
intervalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmericanHistoryXL
Kan du länka en sån annons?
https://m.blocket.se/alvsborg/Overla....htm?ca=15&w=3
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback