Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-14, 22:35
  #565
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Ogiltigförklarar absolut ingenting. Läs vad jag skriver istället. Givetvis går andra fighters ner i vikt, men skillnaden i utseende på Aldo och McGregor vid invägningen talar för sig självt. Hans storlek i 145 ger honom en fördel gentemot andra fighters, vilket enligt mig drar ner hans potentiella GOAT-titel (vilket jag skrev tidigare).
Även om jag håller med dig i helhet köper jag inte storleksargumentet alls. Ska vi överhuvudtaget lägga någon vikt vid fysiska förutsättningar så är Nick Newell GOAT.
2016-11-15, 00:57
  #566
Medlem
http://entimports.com/2016/11/new-ca...ainst-alvarez/

Ser det fortfarande ut som läggmatch?
2016-11-15, 22:12
  #567
Medlem
hur bra är egentligen dessa ufc fjantar egentligen? skulle de haft en chans mot en riktig brottare/boxare/taekwando-mästare?

känns som att konkurrensen är väldigt begränsad. om man jmf med tex fotboll, tennis, golf, friidrott etc så är det ytterst få utövare.

2016-11-16, 08:25
  #568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
hur bra är egentligen dessa ufc fjantar egentligen? skulle de haft en chans mot en riktig brottare/boxare/taekwando-mästare?

känns som att konkurrensen är väldigt begränsad. om man jmf med tex fotboll, tennis, golf, friidrott etc så är det ytterst få utövare.


Under vilka regler?
En brottare/boxare/taekwondo-mästare utan övrig träning blir slaktade i oktagonen. I övrigt har ju många UFC-fighters brottningsbakgrund, t.ex. Yoel Romero som var med i 205. Stephen "Wonderboy" Thompson som också var med i UFC 205 har höga bälten i karate och haft proffskarriär som kickboxare.

Finns ett youtubeklipp där Conor McGregor kör lätt MMA-sparring med en proffsboxare. Boxaren har absolut ingenting att sätta emot, Conor behandlar han som ett litet barn.
__________________
Senast redigerad av impasto 2016-11-16 kl. 08:27.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback