Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-12, 18:33
  #1
Medlem
Jag bytte nyligen till Bahnhof och har märkt sedan bytet att jag har problem när jag surfar. Nu vet jag inte om det beror på att jag bytte leverantör eller om den nya routern är boven.

Problemet är inte stort men jobbigt. När jag surfar på olika hemsidor kan sidan laddas in utan bilder, eller tex på Facebook laddas bara det man ser först in sen om man vill scrolla laddas det nedanför inte in, ibland när jag googlar står den bara och laddar och laddar. Det är dessa små problem som blir jobbigt i slutändan.

Vad kan vara problemet? Jag har ingen problem med anslutningen, betalar för 250/100 men har 280/120. Kan spela online utan problem med lagg och inga problem med Skype. Testade att byta DNS till googles men det var ingen skillnad.
Citera
2016-11-12, 18:39
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Uppstår detta problem oavsett webbläsare? Vilken använder du?
Citera
2016-11-12, 19:38
  #3
Medlem
Jag använder chrome på min stationära, men glömde att skriva innan att problemet uppstår även i safari på min iphone.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback