Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-09, 12:33
  #253
Medlem
nu dränker jag min ångest i vin, hur fan kan jag druckigt nästan 2l vin desenaste dagarna.
Citera
2017-03-09, 15:50
  #254
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothot
nu dränker jag min ångest i vin, hur fan kan jag druckigt nästan 2l vin desenaste dagarna.

Ännu mer ångest sen när vinet går ur!
Citera
2017-03-09, 19:14
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe
Ännu mer ångest sen när vinet går ur!
vakna nu, ingen ångest iaf!
Men klart inte bra, dock så vet jag inte vad jag ska ta mig till när jag får så mycket ångest..
Tur jag börjar jobba snart, då mår jag bättre!
Citera
2017-03-10, 07:25
  #256
Medlem
somna kl1 vakna nu dock låg jag deckad några H hos en polare ^^.
Ingen mer alkohol för mig nu på ett bra tag. Orkar inte bli bakfull!

Ska börja jobba igen i morgon min förkylning har nästan lagt sig!
AT dag nr ~20 nu så 3v sen jag tog snart.

när det gått 50 dagar så har jag varit ren lika länge som återfallet!
Citera
2017-03-10, 11:09
  #257
Medlem
Så glad att jag somna om igen, bara 1-2h men ändå, hade sådan ångest ville typ dricka igen, tur jag inte gjorde det, måste lära mig hantera ångesten bättre..
Dock är det som sagt bara dag 20~, så tar inte ut något i förskott.
Imorgon gäller jobb och i övermorgon med (Känns knappt som jag kommer fixa 2 dagar!)
Citera
2017-03-10, 14:42
  #258
Medlem
Upplever lite mindre ångest idag, känns som att jag snart kan må ok.
Tur man har tur i oturen iaf!
Citera
2017-03-11, 07:44
  #259
Medlem
mins inte när jag somna, fick en ångestattack och decka mig med vin, försökte halsa en öl först men resulterade i kaskadspya..
Idag ska jag jobba, hoppas det blir bättre, tror nog jag har mindre ångest på jobbet.
Citera
2017-03-11, 09:48
  #260
Medlem
ångesten är en jävla skugga den förföljer en vart man en går, så känns det idag.
sen så upptäckte jag att jag glömt ställa in maten från igår, så blir ingen guldkantad frukost precis.
Citera
2017-03-11, 09:55
  #261
Medlem
vill nästan bara gå till jobbet nu, men börjar 2, håller på att bli galen...
Varför finns ens sådan här ångest, hur kan den någonsin gynnat mina förfäder evolutionärt!?!?
Citera
2017-04-13, 15:04
  #262
Medlem
Blev avstängd till alla är som undrar jag är fortfarande ren från från opi. Jag mår bra bara magen som fortfarande är helkass!! 60 dagar har snart passerat!!
Citera
2017-04-13, 15:48
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nothot
Blev avstängd till alla är som undrar jag är fortfarande ren från från opi. Jag mår bra bara magen som fortfarande är helkass!! 60 dagar har snart passerat!!
Bra jobbat!! riktigt starkt av dig att du fortsätter kämpa och hålla ut.
Citera
2017-04-15, 10:27
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulhuvud
Bra jobbat!! riktigt starkt av dig att du fortsätter kämpa och hålla ut.
tack, jag har letat omkring, hur länge kan man ha fucked up mage (ibs typ, aldig haft) och restless legs (aldrig haft det med) tror dock det är ganska vanligt med
PAA (Post-akut abstinens).
Men personers mage verkar återställa sig snabbare.
Kanske borde jag gå till läkare om det vore något underliggande, men vill gärna slippa gå till läkare...

Varför är svenska missbruksvården så undermålig?
Dom snackar inte ens om återfallsprevention och läkare vet knapt vad PAA är..
Inte konstigt statistiken i sverige ser så dyster ut, hur många klarar egentligen sig utan att ansluta sig till typ LARO och ens då!?!?
Polare beskriver det som ett slags fängelse, men det är ju att knarka med!
Friare regler kring LARO vore rimligare då mer än hälften kickas ut (min känsla) sen får de gå och hämta, ond cirkel och BAM återfall, sen så LARO sen sköter de sig sen BAM..

Hur kan de trappa ner folk på sub till endast 2mg på beroendecentrum, det är ju EFTER man trappats ner till 2mg buprenorfin som den riktiga absen kommer och varar lång tid för många och som därtill följs utav något mycket mer förrädiskt och mindre konkret, känsla utav tomhet, rastlöshet, allmän sjukdomskänsla och tankar krin om man överhuvud taget kommer att må bra någonsin? (PAA).

Sen tar det månader innan man mår "OK"... Och inte får man någon jävla hjälp utav vården, billigare hade varit att ge hen en sjukskrivning på 1 år där man hade möten och pratade om PAA och alla andra riskfaktorer för återfall, låta en komma på fötter utan en massa misstro och stigman!
Men nej, här ska man in, avgiftas, ut återfalla och sedan helst dö?
Det är ju så det fungerar i praktiken iaf för 90%+...

Pallar inte att fler dör, det är helt vrickat!!!
__________________
Senast redigerad av nothot 2017-04-15 kl. 10:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback