Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-12, 15:16
  #1
Medlem
Som rubriken lyder så fryshakar min dator dvs att om man drar musen på skärmen så flyter den inte fram den hackar fram och när de kommer ljud så bullrar det bara något väldigt orent ljud, funkade förut med att jag gjorde en återställning så funkade ddatorn igen i några dagar sen samma visa igen och om igen men nu funkar det inte och har gjort en total återställning men fortfarande samma problem.
Så vänder mig till er då jag är okunnig inom detta om de går att fixa på något smidigt sätt eller om det är kört?
Citera
2016-11-12, 15:25
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalover
Som rubriken lyder så fryshakar min dator dvs att om man drar musen på skärmen så flyter den inte fram den hackar fram och när de kommer ljud så bullrar det bara något väldigt orent ljud, funkade förut med att jag gjorde en återställning så funkade ddatorn igen i några dagar sen samma visa igen och om igen men nu funkar det inte och har gjort en total återställning men fortfarande samma problem.
Så vänder mig till er då jag är okunnig inom detta om de går att fixa på något smidigt sätt eller om det är kört?

Har du samma program nu som innan på datorn?

Definiera "total återställning" .

Os? Om W10 - uppgradering eller nyinstallation?

Uppdatera drivisar.
Citera
2016-11-12, 15:30
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Stationär eller bärbar dator? Kontrollerat med tryckluft så du inte har massa damm runt fläkthusen samt nätagget?
Citera
2016-11-12, 15:37
  #4
Medlem
Jernmaskens avatar
Men, hur gammal är datorn? Dom håller ju inte för evigt liksom.
Citera
2016-11-12, 16:20
  #5
Medlem
Ja hur ska jag förklara, går in på inställningar och där kan man välja total återställning tror jag det hette så att datorn blir som de var när man köpte den dvs fabriksinställnimgar och efter återställning är de windows 8
Citera
2016-11-12, 16:22
  #6
Medlem
Är en bärbar dator, Lenovo.

Datorn är väl kAnske 3 år så den har väl varit med ett tag. Om man går en ominstallering med nytt windows från usb tror ni att det gör någon skillnad gentemot "totalåterställningem"?

Tacksam för seriösa svar Alla fall
Citera
2016-11-12, 18:42
  #7
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalover
Är en bärbar dator, Lenovo.

Datorn är väl kAnske 3 år så den har väl varit med ett tag. Om man går en ominstallering med nytt windows från usb tror ni att det gör någon skillnad gentemot "totalåterställningem"?

Tacksam för seriösa svar Alla fall

Det kan det göra. Det kan ge dig det definitiva svaret i vart fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback