Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-12, 21:15
  #13
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi-t50
Minnesfel gissar jag på, prova att ta bort allt minne du kan men glömt inte att notera exakt vart alla minnen satt, annars tappar du bort dig fullständigt.

Det kan mycket väl vara minnesfel. Bra synpunkt.

Om det är en MacBook Pro (ej retina) så har den två minnesplatser och man kan ta bort ett minne i taget. Men det spelar ingen roll hur dom sitter, så det behöver man inte alls notera, det är bara att ta bort ett och testa ett tag, sen stoppa tillbaka och ta bort det andra.
Citera
2016-11-12, 21:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi-t50
Minnesfel gissar jag på, prova att ta bort allt minne du kan men glömt inte att notera exakt vart alla minnen satt, annars tappar du bort dig fullständigt.

Nu tror jag vi är lite utanför min comfort zone . Men visst, som absolut sista alternativ kanske istället för att dumpa den men får nog först kolla på kostnad för reparation.
Citera
2016-11-12, 21:19
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Det kan mycket väl vara minnesfel. Bra synpunkt.

Om det är en MacBook Pro (ej retina) så har den två minnesplatser och man kan ta bort ett minne i taget. Men det spelar ingen roll hur dom sitter, så det behöver man inte alls notera, det är bara att ta bort ett och testa ett tag, sen stoppa tillbaka och ta bort det andra.

Nu är jag visst lite trött. Klart att jag kan plocka bort de minnena. Ok, då får jag försöka mig på det. Tack till er båda för förslaget.

Edit: Autocorrect som behövde lite manuelcorrect.
__________________
Senast redigerad av Jobola 2016-11-12 kl. 21:21.
Citera
2016-12-02, 20:22
  #16
Medlem
En uppdatering av hur detta gick ifall någon annan har samma problem. Jag plockade bort ett av mina 8GB minnen (har kvar 8 GB) och har sedan dess inte råkat ut för någon mer krasch. Så tack för tipset. Nu blir det att vänta lite längre innan inköpet av en ny Macbook.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback