Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-12, 04:10
  #1
Medlem
Kollat på något liknande länken nedan till vintern, och även om jag har blandat i garderoben färgmässigt så känns svart som ett säkert kort - om än jobbigt att matcha med bruna skor och annan skit.

Vad tycker ni, om vi bortser från klassisk klädstil där svart är tabu, om att köra svart på vintern? Jag har sån jävla beslutsångest, och kan inte komma fram till om jag ska satsa på något svart, marinblått eller grått. Känner mig som ett autistiskt barn när jag inte ens kan klura ut vilken färg jag vill ha på ett ytterplagg - herrejävlar, egentligen.

http://g.nordstromimage.com/ImageGal.../_13325288.jpg
Citera
2016-11-12, 08:31
  #2
Medlem
invokers avatar
fulaste rocken ja sett vill du seriöst gå omkring med en sån?
Citera
2016-11-12, 08:48
  #3
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Tycker rocken på bilden ser helt okej ut. Skulle satsa på en grå. Ser inte lika dystert ut som svart och funkar att kombinera med det mesta.
Citera
2016-11-12, 09:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nachtzeit
Kollat på något liknande länken nedan till vintern, och även om jag har blandat i garderoben färgmässigt så känns svart som ett säkert kort - om än jobbigt att matcha med bruna skor och annan skit.

Vad tycker ni, om vi bortser från klassisk klädstil där svart är tabu, om att köra svart på vintern? Jag har sån jävla beslutsångest, och kan inte komma fram till om jag ska satsa på något svart, marinblått eller grått. Känner mig som ett autistiskt barn när jag inte ens kan klura ut vilken färg jag vill ha på ett ytterplagg - herrejävlar, egentligen.

http://g.nordstromimage.com/ImageGal.../_13325288.jpg

Rocken på bilden du länkade till tycker jag inte är snygg. Men smaken är olika.
Skall du satsa på en rock, så köp i marinblått eller grått.
Citera
2016-11-12, 12:32
  #5
Avstängd
Rocken på bilden är rätt snygg faktiskt, den är väl grå också?
Citera
2016-11-12, 17:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invoker
fulaste rocken ja sett vill du seriöst gå omkring med en sån?

Vad fan går du själv omkring i?

Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Rocken på bilden är rätt snygg faktiskt, den är väl grå också?

Jo, en rätt duglig nyans också. Ljusgrått ser konstigt ut, men kolgrå och/eller mörkgrått är ofta mer tilltalande, tycker jag.
Citera
2016-11-16, 10:58
  #7
Medlem
Martin-Daniels avatar
Du borde satsa på en ullrock (100% ull är viktigt) i antingen blå eller grå. Eftersom vi inte befinner oss i klassisk stil kan jag även tycka att svart kan vara mycket snyggt. Dock är det viktigt att tänka på att det är mycket svårare att matcha en svart rock. Tycker inte att modellen som du länkar är allt för snygg, framför allt är det knäppningen som jag tycker är fel. Väldigt långt avstånd mellan knapparna och och dessutom sitter de för högt.

Jag skulle istället rekommendera en klassiskt paletå eller skepparrock. Jag har länkat till Suitsupply lite för många gånger i olika trådar för att inte vara sponsrad av dem, men faktumet kvarstår att det är dit du skall bege dig om du vill ha en elegant kvalitativ rock för en mycket bra prislapp.
Citera
2016-11-17, 22:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin-Daniel
Du borde satsa på en ullrock (100% ull är viktigt) i antingen blå eller grå. Eftersom vi inte befinner oss i klassisk stil kan jag även tycka att svart kan vara mycket snyggt. Dock är det viktigt att tänka på att det är mycket svårare att matcha en svart rock. Tycker inte att modellen som du länkar är allt för snygg, framför allt är det knäppningen som jag tycker är fel. Väldigt långt avstånd mellan knapparna och och dessutom sitter de för högt.

Jag skulle istället rekommendera en klassiskt paletå eller skepparrock. Jag har länkat till Suitsupply lite för många gånger i olika trådar för att inte vara sponsrad av dem, men faktumet kvarstår att det är dit du skall bege dig om du vill ha en elegant kvalitativ rock för en mycket bra prislapp.

Rocken jag länkat till är inte specifikt den jag vill åt, utan jag är de facto ute efter en med mer klassiska snitt. Ska kika på Suitsupply.

Hur står sig en rock i uteslutande ull kontra en hybrid (sådär 60% ull, X% polyester, Y%Z) mot snöblandat regn?
Citera
2016-11-17, 22:05
  #9
Avstängd
AntifaSwedens avatar
Jag tycker antingen svart eller grå
Citera
2016-11-24, 22:07
  #10
Medlem
Jag ber om ursäkt - men rocken är så ful att jag känner mig tvingad att påpeka det. Det var nog en av de fulare rockar jag sett.
Citera
2016-11-25, 01:17
  #11
Medlem
Tycker mörkgrått är snyggt. Speciellt denna:

http://nlyman.com/se/kl%C3%A4der-f%C...et-30484-3843/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback