Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-22, 22:13
  #13
Medlem
EndOfGlorys avatar
Har aldrig varit med om skytte direkt från fordon och skulle inte vilja ta del av det heller. Men har ju hänt under älg och grisjakt att min jämte har dratt iväg med djuren och att man då fått ta bilen och byta pass för att få chans att det kommer till en igen.
Citera
2016-12-12, 12:53
  #14
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfGlory
Har aldrig varit med om skytte direkt från fordon och skulle inte vilja ta del av det heller. Men har ju hänt under älg och grisjakt att min jämte har dratt iväg med djuren och att man då fått ta bilen och byta pass för att få chans att det kommer till en igen.

Du kan få dispens för jakt från motorfordon om du är rullstolsbunden men jag tror inte det är speciellt många i Sverige som utnyttjar den möjligheten .

I vårt jaktlag tillverkade vi en "kungsstol" och bar ut en söndervärkt 80+:are på pass så att han skulle få vara med och jaga under sina sista höstar innan cancern till slut tog död på honom .
Citera
2016-12-13, 23:44
  #15
Avstängd
förstår faktiskt inte varför man inte får jaga från bil? man har ju om något ett helt sinnesbra stöd frö geväret och du kommer ofta mycket nära med mindre risk för bom/skadeskjutning.
Citera
2016-12-14, 00:25
  #16
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengronafenn8
förstår faktiskt inte varför man inte får jaga från bil? man har ju om något ett helt sinnesbra stöd frö geväret och du kommer ofta mycket nära med mindre risk för bom/skadeskjutning.

Osportsligt .

Djur har inte förstånd att vara rädda för bilar och andra motorfordon så det blir för lätt helt enkelt .

Jakt går ju ut på att djuret ska ha en sportslig chans att komma undan , annars kunde man lika gärna skjuta på köttet i frysdisken hos ICA .
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback