Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-11, 18:28
  #1
Medlem
Jag undrar hur starka kriminella turkar är? Tänker på att människohandel är utbrett i Turkiet men även heroin handel osv. Heroin går via Turkiet till Kosovo och sedan lilla Sverige.

Sen har vi även Susurluk scandal som handlade om turkisk maffia i samarbete med militären och staten, räkna med presidenten. Ingen åtalades.

https://en.wikipedia.org/wiki/Susurluk_scandal

Filmen french connection handlade ju om turkar, heroinet kom från Turkiet.

Vad vet ni?
Citera
2016-11-12, 01:35
  #2
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zase240
Jag undrar hur starka kriminella turkar är? Tänker på att människohandel är utbrett i Turkiet men även heroin handel osv. Heroin går via Turkiet till Kosovo och sedan lilla Sverige.

Sen har vi även Susurluk scandal som handlade om turkisk maffia i samarbete med militären och staten, räkna med presidenten. Ingen åtalades.

https://en.wikipedia.org/wiki/Susurluk_scandal

Filmen french connection handlade ju om turkar, heroinet kom från Turkiet.

Vad vet ni?

Inte mycket men lite om det sista. Det heroinet som kom från Turkiet förr (french connection) var producerat där. Rättare sagt var opiumvallmon odlad där lagligt. Medicinbolagen framställer sitt morfin från opiumvallmo och det var "svinn" ifrån denna produktion man gjorde heroin av för den europeiska och amerikanska marknaden.
Idag tror jag ingen eller ytterst lite opiumvallmo odlas i Turkiet och att man är mer av ett transitland. Jag antar att det ligger en hel del pengar i det då distributörerna alltid tjänar mer än producenterna. Se kartellerna i Mexiko eller för den delen Dole.
Citera
2016-11-12, 04:17
  #3
Medlem
Gällande horset så är turkiet ett land som hade betydligt mer inflytande förr innan albaner och kurder, främst, gick från att invänta det från ex Afghanistan via Turkiet, till att inte ta över turkarnas roll men nästintill. Men efter att ex Mexiko börjat lägga sig i det och nu även odlar så kommer en del därifrån.
Citera
2016-11-13, 10:29
  #4
Medlem
gk.su.0159s avatar
En del av den turkiska maffians inkomster kommer ifrån svart arbetskraft i länder som Tyskland. Jag har inga siffror men det är förmodligen väldigt vanligt.
Citera
2016-12-31, 16:07
  #5
Medlem
Jag tycker att man ska hålla koll på turkar i Europa, så att de inte begår terror brott som i övriga EU. Dessa kriminella turkar är kopplade till den turkiska staten och Erdogan. Sen så ska man inte glömma MHP och gråa vargarna, de kallas för Ulkucu.
Citera
2016-12-31, 16:09
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tansueioad2
Jag tycker att man ska hålla koll på turkar i Europa, så att de inte begår terror brott som i övriga EU. Dessa kriminella turkar är kopplade till den turkiska staten och Erdogan. Sen så ska man inte glömma MHP och gråa vargarna, de kallas för Ulkucu.


Ville du nåt?
Citera
2017-01-08, 18:29
  #7
Medlem
Turkar är inget på den kriminella banan, men de använder sig av andra som ISIS och albaner. Turkiska män är inte kända för att vara starka, de flydde mongolerna och hamnade i MENA.
Citera
2017-01-09, 15:14
  #8
Medlem
Turkarna är en liten spelare men en stor befolkning, men som maffia är de ingenting.
Citera
2017-02-04, 11:39
  #9
Medlem
Sionister kontrollerar Turkiet.

http://www.realjewnews.com/?p=509
Citera
2017-03-10, 09:34
  #10
Avstängd
kninsed445s avatar
turkar säljer all heroin som kommer till europa och sverige, de syns inte men styr vårt missbruk. förstör våra ungdomar.
Citera
2017-06-25, 11:30
  #11
Medlem
Turkiska regeringen skeppar heroin till albanerna som gör smutsjobbet. Naser själv brukar åka till Turkiet, det gör alla alban ledare.

Heroin Crossing Balkans to Europe, US Report US State Department report released on Wednesday says that the Balkan countries remain major transit points for Afghan heroin and other illegal drugs.

http://www.balkaninsight.com/en/arti...ort-03-03-2016
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback