Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-11-15, 21:47
  #61
Medlem
Illuminati4Reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Evighet är ju egentligen oändlig tidsrymd.
Oändlighet är också synonym med evighet
Oändlig tidscykel. Oändligheten finns inte i rum-tiden enligt mig.
__________________
Senast redigerad av Illuminati4Real 2016-11-15 kl. 22:06.
Citera
2016-11-15, 22:15
  #62
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati4Real
Oändlig tidscykel. Oändligheten finns inte i rum-tiden enligt mig.
Ok. Jag säger inte emot..
Citera
2016-11-16, 02:18
  #63
Medlem
PsychoticAliens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati4Real
Oändligheten finns inte i rum-tiden enligt mig.

Intressant. Har du lust att utveckla?
Citera
2016-11-16, 05:18
  #64
Medlem
Illuminati4Reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoticAlien
Intressant. Har du lust att utveckla?
Det är något man själv får komma till insikt om. Se mina tidigare inlägg för förklaring.

Kvantifikativt så stödjer hyperverkligheten inom icke-standardanalys detta matematiskt. Alternativet infinit och infinitesimal ingår i den modellen.
__________________
Senast redigerad av Illuminati4Real 2016-11-16 kl. 05:44.
Citera
2016-11-17, 02:05
  #65
Medlem
PsychoticAliens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati4Real
Endast ingenting är just ingenting och kan inte vara upphov till någonting.

När jag pratar om något som uppstår ur ingenting så menar jag inte att det tvunget var ingenting som var upphovet, som att det fanns en potential lagrad i själva intet som tillslut uppfylldes. När jag leker med tanken att big bang-teorin stämmer och ingenting fanns innan vår expansion så känns det aningen bekvämare att se det som att detta nyfödda någonting var upphov till sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati4Real
Oändligheten finns inte i rum-tiden enligt mig.

Men kanske i rumtiderna.
__________________
Senast redigerad av PsychoticAlien 2016-11-17 kl. 02:14.
Citera
2016-11-17, 02:43
  #66
Medlem
Illuminati4Reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoticAlien
När jag pratar om något som uppstår ur ingenting så menar jag inte att det tvunget var ingenting som var upphovet, som att det fanns en potential lagrad i själva intet som tillslut uppfylldes. När jag leker med tanken att big bang-teorin stämmer och ingenting fanns innan vår expansion så känns det aningen bekvämare att se det som att detta nyfödda någonting var upphov till sig själv. Men kanske i rumtiderna.
Faktiskt oändlig är endast potentialen bakom skapelsen. Potentiell oändlighet om rumtider.
__________________
Senast redigerad av Illuminati4Real 2016-11-17 kl. 03:32.
Citera
2016-11-17, 11:56
  #67
Medlem
Problemet med kunskap om såna här saker, är att vårt sinne inte kan greppa saker som faller utanför ramarna för hur sinnet självt fungerar. Vårt sinne måste ha referenser, kategorier och kan inte förstå saker som inte har någon logisk förklaring. Man brukar ju säga att sinnet bara vet det som det innehåller. Det är därför man närmar sig såna frågeställningar från den intuitiva sidan. Den direkta upplevelsen och vetskapen.

Oändlighet kan inte förstås av ett sinne som är ändligt. Men kan intuitivt vetas av den lika oändliga medvetandeprincipen. Att förklara oändlighet med ett 28 symbolers språk, som skapats av det ändliga sinnet, är omöjligt.

Många har uppfattningen att vårt sinne är expanderande. Men det finns de som anser att det faktiskt är tvärt om. Sinnet är eliminerande. Av den anledningen att det inte skulle klara att öppna sig för allvetande, eller sk kosmiskt vetande. Vi skulle inte fungera som individer i den verklighet vi lever i varje dag om Sinnet plötsligt skulle öppna sig. Det är därför det är så svårt och är en sådan gradvis slitsam träning att nå sk högre medvetandetillstånd. Meditation tex som är den metod som yogis använt genom historien, är ett gradvis öppnande av insikt som leder bortom sinnets begränsningar.
Där någonstans på vägen börjar icke-kategorier som tex oändlig dyka upp.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback