Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-01-05, 17:05
  #25
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Det var sköldkötlen så inget jätteallvarligt.

Svar ett 2 månader... Men hoppas du dröjde med att svara och inte söka vetrinär.

Det kan vara nog så plågsamt för katten. Men kan ju medicineras - Levaxin tror jag det är.
Har det blivit bättre.
Citera
2017-01-05, 17:06
  #26
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Svar ett 2 månader... Men hoppas du dröjde med att svara och inte söka vetrinär.

Det kan vara nog så plågsamt för katten. Men kan ju medicineras - Levaxin tror jag det är.
Har det blivit bättre.
Jag glömde bort tråden. Jo det har blivit något bättre.
Citera
2017-01-05, 21:45
  #27
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Jag glömde bort tråden. Jo det har blivit något bättre.

Tror det ska bli helt bra om det sköts rätt. Det är behandlingen av giftstruma.
Inte Levaxin utan "Den vanligaste behandlingsmetoden i Sverige är behandling med Thacapzol (thiamazol) tabletter" Enl Fass.
Medicinen ska ställas in så man når rätt nivå.

Hade en katt som led av det. Blev hyperaktiv, sprang omkring och mjauade högt. Sen råkade avkomman ut för samma sak.
Citera
2017-05-28, 20:44
  #28
Medlem
0ldMans avatar
Nu verkar det gå utför. Hon har visst förstorat hjärta och högt blodtryck. Vet inte riktigt hur allvarligt förstorat hjärta är men låter inget vidare.
Citera
2017-05-28, 23:20
  #29
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Nu verkar det gå utför. Hon har visst förstorat hjärta och högt blodtryck. Vet inte riktigt hur allvarligt förstorat hjärta är men låter inget vidare.
Lider med er (både människor och katt)!

Om jag var er så skulle jag i detta läge låta henne somna in.
Hon har säker haft ett riktigt gott liv men ett av våra ansvar som djurägare är att ta det svåra beslutet när det är dags. Att till varje pris vårda när utsikterna inte är speciellt bra dvs när det inte kan botas utan bara köpa lite tid är inte rätt tycker jag (hoppas att jag inte låter grym - det är inte min mening).

Skäm bort henne med det hon uppskattar mest och säg sedan farväl.

Än en gång - jag är ledsen för er skull!
Citera
2017-05-30, 10:41
  #30
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Lider med er (både människor och katt)!

Om jag var er så skulle jag i detta läge låta henne somna in.
Hon har säker haft ett riktigt gott liv men ett av våra ansvar som djurägare är att ta det svåra beslutet när det är dags. Att till varje pris vårda när utsikterna inte är speciellt bra dvs när det inte kan botas utan bara köpa lite tid är inte rätt tycker jag (hoppas att jag inte låter grym - det är inte min mening).

Skäm bort henne med det hon uppskattar mest och säg sedan farväl.

Än en gång - jag är ledsen för er skull!
Träffade hon i går och hon verkar inte må så dåligt. Ganska trött förvisso men det är nog inte aktuellt med avlivning än.
Citera
2017-05-30, 10:44
  #31
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Det är inte min katt utan min mammas. Men enligt hon äter katten och den spinner också och verkar inte må dåligt. Katten är inte försäkrad så vetrinär är dyrt.

Ta katten till veterinären, visst det är dyrt men det är viktigt.
Katter spinner även när dom har ont, så det behöver inte betyda att hon är bekväm alls.
Citera
2017-05-30, 10:49
  #32
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Ta katten till veterinären, visst det är dyrt men det är viktigt.
Katter spinner även när dom har ont, så det behöver inte betyda att hon är bekväm alls.
Läs inlägget jag skrev ovan. Har redan varit hos veterinär och hon har problem med sköldtjörtlen , högt blodtryck och förstorat hjärta.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback