Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-03-19, 05:14
  #61
Avstängd
Är det inte ganska löjligt när svenska folkpartister ingår i den Amerikanska valkampanjen?

Dom vill försöka påskina att dom är globalister men i realiteten är dom endast simpelt fotfolk som man kunnat ta in från gatan. Med bättre kunskaper i engelska dessutom!
Citera
2017-12-03, 18:52
  #62
Medlem
swehardrockers avatar
Nu när jag har hållit mig borta, har det hänt en hel del inom demokratiska partiet. B.la har DNC chairman Tom Perez bytt ut hela huvudorganisationen och tagit iväg människor som stödde Bernie Sanders i primär valet 2016 och de som stödde Keith Ellison för DNC chairman.

Styrningen för demokraterna har nu också ändrat lite av spelreglerna för nästa primär val med att lägga valet i Kalifornien innan super tuseday. Ryktas om att de vill ge Kamala Harris ett försprång i nästa primär val, som har träffat lobbyister m.m och undvika en ny Bernie Sanders (om nu inte Bernie ställer upp igen).

Samtidigt gick det fram för demokraterna i Virginia och New Jersey. En av de som vann Lee Carter är en självutnämnd social demokrat och vann över dåvarande ordförande i delstats kongressen(?).
Kan Lee Carter vara en framtida bricka inom demokraterna kanske?

Vad tror ni? Kommer Demokratiska partiet vilja ändra sig? Eller är det same, same?
Citera
2017-12-03, 19:39
  #63
Medlem
HipToBeSquares avatar
Jag hoppas att Mark Zuckerberg ställer upp, inte för jag tror att han har någon chans utan för att det skulle ge mig lite underhållning.
Citera
2017-12-03, 21:01
  #64
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag hoppas att Mark Zuckerberg ställer upp, inte för jag tror att han har någon chans utan för att det skulle ge mig lite underhållning.

Jag hejar på Dwayne 'The Rock' Johnson.
http://time.com/4785931/rock-dwayne-johnson-president/
Citat:
He’s a celebrity with no history of serving in elected office, a huge social media following and a project to promote. After musing that he might run for president, he’s gotten profiles in both the entertainment and political press and a softball interview from Jimmy Fallon. This weekend, he’ll be on “Saturday Night Live.”

No, this isn’t Donald Trump in 2015—or any number of years before then, for that matter. It’s The Rock in 2017. And it shows that the media has learned nothing from how it handled the real estate mogul’s past flirtations with politics.

To be fair, Dwayne Johnson meets the qualifications for becoming president under the Constitution: He’s 45 and was born in California.
Citera
2017-12-03, 21:22
  #65
Medlem
swehardrockers avatar
Såg nu att tråden ligger i fel forum del, mod kan gärna flytta den till politik utrikes: USA
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback