Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-11, 03:15
  #1
Medlem
swehardrockers avatar
Inspirerad av tidigare trådar:
(FB) Republikanernas kandidat 2016?

(FB) Demokraternas kandidat 2016

Det är uppenbart efter valet att demokraterna har stora interna problem. Som jag ser det nu finns det två falanger Clinton/blue dog i ena hörnet och Sanders/Warren/progressives i den andra.

Redan efter valet gick tusentals demokrater (främst Bernie supportrar) ut på social media och påpekade att detta skulle hända.

Under dagarna som gått har Bernie Sanders endorsat Keith Ellison som DNC chairman.

Vad tror ni kommer hända det följande månaderna och året? Tror ni Clinton falangen kommer släppa makten inom DNC?

Kanske är tidigt att spekulera men vilka tror ni har störst chans att bli president kandidat 2020?
De jag ser nu är:

Bernie Sanders (kanske)
Tuulsi Gabbard (kongresskvinna från Hawaii)
Elisabeth Warren (senator från MA)
Nina Turner (f. Delstats senator från Ohio, kanske).
Martin O'Malley (f. Guvernör Maryland).
Tim Kaine (senator Virgina).




Kanye West? (Värre saker har hänt)
__________________
Senast redigerad av swehardrocker 2016-11-11 kl. 03:20.
Citera
2016-11-11, 03:59
  #2
Medlem
Troligen en man eftersom det sket sig med en kvinna, företrädelsevis en neger eftersom Barack var så vansinnigt populär bland minoriteter.

Annars beror det mycket på Trumps framgångar bland den vita medelklassen under denna ordning, om han lyckas slår han undan benen för en person söker återta det traditionella demokratelektoratet - dåå, då, kommer vi definitivt få se Bernie Sanderswannabe men helst svart eller latino som är poppis bland de unga och icke-vita.

Misslyckas Trump, då är vägen öppen för att återta elektoratet och då blir det mer white-baiting eftersom minoriteterna kommer vara fast i demokraternas hand permanent.

Det stora problemet med en Bernie Sanders är vad de utbildade, progressiva men rika i NYC och Cali ska rösta på. Visst de gillar hans socialpolitik och hur han slickar röv hos de efterblivna, eller jag menar eftersatta, men om han slår ned på rika elektoratet - vad ska de göra då? Hillary & andras skattemässiga kryphålspolitik gäller ju inte längre då, likaså är inte Israel populärt bland Sanderssupportrar.

Så jo det blir intressant, troligast måste de köra på en Sandersvariant för att rösthora och votes is king. Även om det demokratiska etablissemanget skulle spy över det. Men kommer vara någon lika okänd som Barack Obama 2008.
Citera
2016-11-11, 07:42
  #3
Medlem
swehardrockers avatar
Nu har chairwoman for the DNC Donna Brazile haft ett intern möte med ledningen, där hon blev ifrågasatt av en man vid namn Zach:

Donna Brazile, the interim leader of the Democratic National Committee, was giving what one attendee described as “a rip-roaring speech” to about 150 employees, about the need to have hope for wins going forward, when a staffer identified only as Zach stood up with a question.

http://www.huffingtonpost.com/entry/...b0ddd4fe7954e8
Citera
2016-11-11, 07:47
  #4
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Troligen en man eftersom det sket sig med en kvinna, företrädelsevis en neger eftersom Barack var så vansinnigt populär bland minoriteter.

Annars beror det mycket på Trumps framgångar bland den vita medelklassen under denna ordning, om han lyckas slår han undan benen för en person söker återta det traditionella demokratelektoratet - dåå, då, kommer vi definitivt få se Bernie Sanderswannabe men helst svart eller latino som är poppis bland de unga och icke-vita.

Misslyckas Trump, då är vägen öppen för att återta elektoratet och då blir det mer white-baiting eftersom minoriteterna kommer vara fast i demokraternas hand permanent.

Det stora problemet med en Bernie Sanders är vad de utbildade, progressiva men rika i NYC och Cali ska rösta på. Visst de gillar hans socialpolitik och hur han slickar röv hos de efterblivna, eller jag menar eftersatta, men om han slår ned på rika elektoratet - vad ska de göra då? Hillary & andras skattemässiga kryphålspolitik gäller ju inte längre då, likaså är inte Israel populärt bland Sanderssupportrar.

Så jo det blir intressant, troligast måste de köra på en Sandersvariant för att rösthora och votes is king. Även om det demokratiska etablissemanget skulle spy över det. Men kommer vara någon lika okänd som Barack Obama 2008.

Jo den vita medelklassen är och förblir den största valgruppen. Tror problemet i sig inte låg i ras eller kön utan endast i att Hillary är Hillary. Hon förlorade eftersom hon är allt som hatas av politiken i USA. Det som blev avgörande i detta val var rostbältet som nästan uteslutande gick till Trump och anledningen var att han kampanjade och förstod situationen. Utan något alternativt vänster alternativ (Bernie t.ex) så sökte de sig till vad som gav åt Högern istället.

Tror att D hade haft bättre chans om det var t.ex Warren som är kvinna och populär.
Citera
2016-11-11, 08:46
  #5
Medlem
swehardrockers avatar
Mycket händer inom D idag då de är i panik. Nu har f. Parti ordförande Howard Dean sagt att han är redo att gå tillbaka som chairman för DNC:
http://www.bloomberg.com/politics/ar...-for-dnc-chair
Citera
2016-11-11, 11:13
  #6
Medlem
DrWises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker

Kanske är tidigt att spekulera men vilka tror ni har störst chans att bli president kandidat 2020?
De jag ser nu är:

Bernie Sanders (kanske)
Tuulsi Gabbard (kongresskvinna från Hawaii)
Elisabeth Warren (senator från MA)
Nina Turner (f. Delstats senator från Ohio, kanske).
Martin O'Malley (f. Guvernör Maryland).
Tim Kaine (senator Virgina).

Bernie Sanders är för gammal. O'Malley är likt Mitt Romney en mänsklig Ken Docka. Tim Kaine är så jäkla störande och ger mig vibbar till tandläkare som tafsar + han suger av Wall Street dagligen. Elisabeth Warren blir det nog, om Demokraterna vill rädda sig bör de ge henne all makt redan imorgon.
Citera
2016-11-12, 01:39
  #7
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrWise
Bernie Sanders är för gammal. O'Malley är likt Mitt Romney en mänsklig Ken Docka. Tim Kaine är så jäkla störande och ger mig vibbar till tandläkare som tafsar + han suger av Wall Street dagligen. Elisabeth Warren blir det nog, om Demokraterna vill rädda sig bör de ge henne all makt redan imorgon.

Håller med, om D vill vinna tillbaka folket (både nationellt och lokalt) så måste de ta och lyssna på gräsrötterna.

På tal om Warren hon har också nu endorsat Keith Ellison som chairman. Det är nu maktkampen börjar på allvar!
Citera
2016-11-12, 11:08
  #8
Medlem
tcfmogs avatar
Demokraternas svaga bänk har varit föremål för diskussion länge, det finns inga naturliga påläggskalvar. En som är intressant är Kamala Harris, nyvald senator från Kalifornien. Hon behöver dock bli varm i kläderna och är knappast redo redan 2020.

Elizabeth Warren tror jag inte alls på, hon är inte tillräckligt populär på nationell nivå, hon kan bara vinna den blåaste av blåa stater.
Citera
2016-11-12, 12:49
  #9
Medlem
DrWises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
På tal om Warren hon har också nu endorsat Keith Ellison som chairman. Det är nu maktkampen börjar på allvar!


Japp, känns lite som att Howard Dean blir svårslagen. Demokratiska etablissemanget tror på allvar att lösningen är att Tim Kaine får nomineringen 2020
Citera
2016-11-12, 12:51
  #10
Medlem
DrWises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Elizabeth Warren tror jag inte alls på, hon är inte tillräckligt populär på nationell nivå, hon kan bara vinna den blåaste av blåa stater.
Dock så tror jag nog att hennes attityd är en vinnande attityd, hon är inte lika falsk som Clinton. Hon tenderar också att säga vad hon tycker.
Citera
2016-11-12, 16:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Troligen en man eftersom det sket sig med en kvinna, företrädelsevis en neger eftersom Barack var så vansinnigt populär bland minoriteter.

.

Corey Booker som höll ett av de bättre talen på demokraternas konvent?
Citera
2016-11-12, 17:11
  #12
Medlem
HipToBeSquares avatar
Frågan är om de kan få samma härdsmälta som brittiska Labour. Med kommunisten Corbyn så började partiet falla samman med alla olika grupper med intressen ställda mot varandra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback