Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-10, 22:10
  #1
Medlem
Hej,

försöker få ljud ur en iPhone kopplad till en Behringer UB1002FX, kopplad till två högtalare. Det här blir superbasic beskrivet men bear with me.

Har kopplat enligt följande:

https://postimg.org/image/59cmdsvg5/

1) iPhonen är kopplad med 3,5 mm stereokontakt till dubbel RCA in i portarna markerade med blå pilar på bilden (heter "CD/TAPE" på den version av UB1002FX jag sitter med).

2) Högtalarna är kopplade in till mixern via XLR/6,3 mm stereokabel in i portarna markerade med röda pilar.

Ja, högtalarna och mixern har ström.

Om man fingrar på hanen till 6,3mm så hör man tydligt att det inte är något fel på kablaget från högtalarna i alla fall. Har prövat med flera olika RCA/3,5mm-sladdar så det är inte fel på dem heller. Varför får jag inget ljud när jag startar en låt på iPhonen?

Mycket tacksam för all hjälp!
Citera
2016-11-10, 23:18
  #2
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunkeymonkey
Hej,

försöker få ljud ur en iPhone kopplad till en Behringer UB1002FX, kopplad till två högtalare. Det här blir superbasic beskrivet men bear with me.

Har kopplat enligt följande:

https://postimg.org/image/59cmdsvg5/

1) iPhonen är kopplad med 3,5 mm stereokontakt till dubbel RCA in i portarna markerade med blå pilar på bilden (heter "CD/TAPE" på den version av UB1002FX jag sitter med).

2) Högtalarna är kopplade in till mixern via XLR/6,3 mm stereokabel in i portarna markerade med röda pilar.

Ja, högtalarna och mixern har ström.

Om man fingrar på hanen till 6,3mm så hör man tydligt att det inte är något fel på kablaget från högtalarna i alla fall. Har prövat med flera olika RCA/3,5mm-sladdar så det är inte fel på dem heller. Varför får jag inget ljud när jag startar en låt på iPhonen?

Mycket tacksam för all hjälp!

Det finns en knapp 2-track to main eller mix som måste vara intryckt. Då ska det funka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback