Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-10, 17:40
  #1
Avstängd
Hallå!

Jag håller på att bli tokig och behöver hjälp eller veta om någon mer har samma problem. Det började igår morse när jag tyckte Gmail var segt som sirap både i min Iphone 6 och i min mac book air. I båda dessa enheter samt i min Ipad så använder jag standardprogrammet mail. Jag tänkte då att det berodde på att jag hade rätt mycket mail i inkorgen så jag rensade hårt både i inkorgen utkorgen skräpkorgen och slutligen papperskorgen.

Det blev inte ett dugg bättre, ibland går det inte alls hämta mail och när de kommer så är det i klump och då tar det 4-5 minuter innan jag kan öppna det mailet och läsa vad det står även om det är text. Ibland får jag felmeddelande i Ipaden och Iphone om att det inte finns kontakt eller fel vid kontakt med IMAP klinten/servern.

Det tyder ju på att något är fel med Gmailen då både dator, Iphone och Ipad slutar att hämta mail samtidigt. Jag har IMAP godkännande aktivt i Gmail och jag har inte rört någon inställning där. Är det någon som har upplevt något liknande eller har tips på lösning? Google kan man ju fetglömma att nå, Apple tar 249 kr för ett ärende där de med största sannolikhet kommer hänvisa till Google.

Laddar jag hem Gmails egna app som suger big time så fungerar den klockrent på Iphone vilket gör det hela ännu märkligare. Tacksam för alla tips

/Mikael
Citera
2016-11-10, 17:48
  #2
Medlem
Åhhhh herregud nu går världen under för att en och annan sak inte fungerar som det ska på internet. Mitt liv mitt allt. Mitt kära internet jag kan inte leva utan dig för vi är gifta tills döden skiljer oss åt.

Jag ser framemot eller bakemot stenåldern ibland.
Citera
2016-11-10, 18:12
  #3
Avstängd
Haha tack för det hjälpsamma svaret När man bara har en dator och en telefon och är beroende av det i jobbet så är det lite frustrerande när man inte kan svara eller för den skull ens får varken privata eller jobbmail... Inte helt optimalt i min värld iaf. Men visst med ditt resonemang så kan man ju räkna in svält, folk som sover ute i kylan, ja då är ju mailproblem lite bagatellartat. Nä så kan man inte tänka om allt, men tack för ditt svar och hoppas att din commodore 64 fortsätter att fungera bra för dig.
Citera
2016-11-20, 22:42
  #4
Medlem
OBalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxtralarge
Hallå!

Jag håller på att bli tokig och behöver hjälp eller veta om någon mer har samma problem. Det började igår morse när jag tyckte Gmail var segt

Hur kan en webbsida vara segt specifikt på mac?
Eller använder du någon klient?
Citera
2016-11-21, 06:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OBalme
Hur kan en webbsida vara segt specifikt på mac?
Eller använder du någon klient?
Som frågeställaren var mycket tydlig med från start: JA.
Citera
2016-11-21, 06:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxtralarge
...
Tacksam för alla tips
Jag antar/gissar att du provade via ditt hemmabredband.

Hur ser det ut om du kör iFånen via teleabonnemanget?

(Skulla alltså kunna vara ett problem med ditt WiFi/LAN eller ISP alltså.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback