Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-10, 17:08
  #1
Medlem
4thtimearounds avatar
Har fått lite problem med min Macbook Pro från 2011.

Den funkar helt felfritt så länge jag kör på batteri, men så fort jag kopplar in strömadaptern blir den sjuukt seg. Alltså helt oanvändbar, även när batteriet är 100% (den är alltså inte endast seg när adaptern laddar upp batteriet).

Någon som vet vad felet kan vara? Känns ju mer logiskt om den hade varit seg när jag endast körde på batteriet, men det är alltså tvärtom.

Någon som har en lösning? Hade uppskattats enormt!
Citera
2016-11-10, 18:36
  #2
Medlem
Du har fel i en sensor som har med laddning/batteriet att göra vilken gör så att din dator klockar ner till miniminivå när man laddar den.
Citera
2016-11-10, 20:50
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thtimearound
Har fått lite problem med min Macbook Pro från 2011.

Den funkar helt felfritt så länge jag kör på batteri, men så fort jag kopplar in strömadaptern blir den sjuukt seg. Alltså helt oanvändbar, även när batteriet är 100% (den är alltså inte endast seg när adaptern laddar upp batteriet).

Någon som vet vad felet kan vara? Känns ju mer logiskt om den hade varit seg när jag endast körde på batteriet, men det är alltså tvärtom.

Någon som har en lösning? Hade uppskattats enormt!

Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Du har fel i en sensor som har med laddning/batteriet att göra vilken gör så att din dator klockar ner till miniminivå när man laddar den.

Det kan även vara problem med batteri eller landdkrets så att de blir för varma och därmed framtvingar nedklockning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback