Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-10, 12:34
  #1
Medlem
LuluBrooksies avatar
Ett twitterkonto tillhörande Clint Eastwood - @EastwoodUSA skrev:

Thank you America, I don't have long left to live,
but now I know the last few years will be great,
I can't thank you enough #PresidentTrump


https://mobile.twitter.com/oinc2isla...43201586937860

https://mobile.twitter.com/eastwoodusa - ACCOUNT SUSPENDED.

Herregud. Twitters SJW's måste ha gått bananas.
Citera
2016-11-10, 12:44
  #2
Medlem
Florencedemons avatar
Vart har våran så kallade "yttrandefrihet" tagit vägen? Fyfan asså, först Milo, och nu fler. Det här måste få ett slut.
Citera
2016-11-10, 12:45
  #3
Avstängd
Virgil.I.Grissoms avatar
Jag undrar när pk människor ska vakna upp och se vad dom ställer till med. Är hjärntvätten så total att dagens människor inte ser att vi blir manipulerade av bankfolket.

Hur försvarar en pk idiot att man tar bort ett konto för en dylik kommentar. Helt otroligt att det efter valet i USA kan finnas kvar en enda pk tomte i Sverige.
Citera
2016-11-10, 12:51
  #4
Medlem
Jag förstår inte vad det var han skrev som var så fel när zara får hålla på hur hon vill?
Citera
2016-11-10, 12:56
  #5
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Jag undrar när pk människor ska vakna upp och se vad dom ställer till med. Är hjärntvätten så total att dagens människor inte ser att vi blir manipulerade av bankfolket.

Hur försvarar en pk idiot att man tar bort ett konto för en dylik kommentar. Helt otroligt att det efter valet i USA kan finnas kvar en enda pk tomte i Sverige.
Jag är helt på din sida men in all seriousness, jag vet inte exakt vilken tweet det var han blev avstängd för. Kanske sa han något annat.
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
...när Zara får hålla på hur hon vill...
Ja att önska döden ur en tredjedel av folket i USA är helt koleriskt! För att inte tala om emot Twitters regler.
Citera
2016-11-10, 12:59
  #6
Medlem
Ingen av er har övervägt möjligheten att det är ett Fake konto som använt Clint Eastwoods bild och namn utan lov och därför stängts av när kontot blivit uppmärksammat efter tweetet?
Citera
2016-11-10, 13:00
  #7
Medlem
FugitiveDucks avatar
Kontot var inte ens verifierat. Jag tippar på att det var ett troll-konto.
Citera
2016-11-10, 13:03
  #8
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMonopolyOfForce
Ingen av er har övervägt möjligheten att det är ett Fake konto som använt Clint Eastwoods bild och namn utan lov och därför stängts av när kontot blivit uppmärksammat efter tweetet?
Möjligheten finns förstås att det är ett fake konto men det finns massor med fake konton av Eastwood därute (så många!) och de tillåts finnas så länge de inte bryter mot twitters regler. Jag såg tidigare tweets som var väldigt pro Trump men det är inte emot reglerna heller.

Så varför blev han avstängd?
Citera
2016-11-10, 13:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Möjligheten finns förstås att det är ett fake konto men det finns massor med fake konton av Eastwood därute (så många!) och de tillåts finnas så länge de inte bryter mot twitters regler. Jag såg tidigare tweets som var väldigt pro Trump men det är inte emot reglerna heller.

Så varför blev han avstängd?

Kan det ha varit för att kontot uttrycker att Clint Eastwood inte har många år kvar att leva? Kan det vara Clint själv som blivit uppringg av nån leftwing-blogger som vill fråga honom vad som är så bra med Trump eftersom han twittrat det där.

Clint svarar "jag har inte twitter"

- "Jo det har du, du säger att du snart är död men stödjer Trump"

Clint informerar twitter att han vill att kontot stängs av.

Edit: Inte nödvändigtvis för att han inte gillar Trump. Han kanske inte gillar att någon säger att han inte har långt kvar att leva
__________________
Senast redigerad av TheMonopolyOfForce 2016-11-10 kl. 13:14. Anledning: e
Citera
2016-11-10, 13:26
  #10
Avstängd
clappens avatar
Det där är inte clint eastwoods konto. Han har inget twitterkonto.
Citera
2016-11-10, 13:37
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMonopolyOfForce
Ingen av er har övervägt möjligheten att det är ett Fake konto som använt Clint Eastwoods bild och namn utan lov och därför stängts av när kontot blivit uppmärksammat efter tweetet?

<---This. Men alla anti-pk/höger-personer hoppar direkt på tåget "helvete censor mycket?".
Citera
2016-11-10, 13:54
  #12
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
<---This. Men alla anti-pk/höger-personer hoppar direkt på tåget "helvete censor mycket?".

Erfarenhetsmässigt så hade det här inte direkt varit osannolikt scenario eller tycker du inte det? beviset är ju lite att Zaras inlägg tillåts vara kvar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback