Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-01-13, 21:49
  #37
Avstängd
AmosObadjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Demoner kan vara trams även att man har demoner som avatar, tittar på filmer om om demoner o.s.v.
Ja, men det är troligare att några mycket mäktiga typer ser till så att demoner är populära. Hälften av alla barnprogram leksaker och spel är om demon. Typ pokemon. Det är till och med i skolans läroböcker.
Citera
2017-01-13, 23:35
  #38
Avstängd
AmosObadjas avatar
Demoner är inte trams. Dom finns och dom flesta av oss är mer eller mindre besatta av dom. Dom styr dig bort från sanningen och till lust och synd.
Citera
2017-01-14, 09:15
  #39
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmosObadja
Demoner är inte trams. Dom finns och dom flesta av oss är mer eller mindre besatta av dom. Dom styr dig bort från sanningen och till lust och synd.
Belägg för att demoner finns, tack.

Hur pass besatt tror du at du är?

Synd gäller bara medlemmar i klubben där reglerna gäller.
Citera
2017-01-14, 13:11
  #40
Medlem
Vaktpasss avatar
Jag tror det finns demoner. Men att Det inte är andar efter döda människor. Mer mörka väsen liksom. De kännetecken som man stöter på när det finns en demon i närheten är samma överallt och i hundratals vittnesuppgifter
Citera
2017-01-14, 13:17
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaktpass
Jag tror det finns demoner. Men att Det inte är andar efter döda människor. Mer mörka väsen liksom. De kännetecken som man stöter på när det finns en demon i närheten är samma överallt och i hundratals vittnesuppgifter

Men NOLL bevis/belägg..
Citera
2017-01-14, 17:23
  #42
Medlem
Ja, det tror jag. Onda krafter finns definitivt.
Citera
2017-01-15, 18:09
  #43
Medlem
SnilleFixs avatar
ONDSKA = LIKA MED DEMONER. ONDSKA EXISTERAR TYVÄRR. MEN DET FINNS OCKSÅ GODHET = LIKA MED ÄNGLAR. Men i slutändan är ju båda dom här naturliga av sig, dom ska existera. Man kunde ju önska att inte ondska fanns, men det är ju naturens gång.

Det är nu Himlen och Helvetet existerar imo.
__________________
Senast redigerad av SnilleFix 2017-01-15 kl. 18:17.
Citera
2017-01-15, 21:09
  #44
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
ONDSKA = LIKA MED DEMONER.
Varför inte bara kalla det för ondska, i så fall?
Citera
2017-01-15, 22:45
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
ONDSKA = LIKA MED DEMONER. ONDSKA EXISTERAR TYVÄRR. MEN DET FINNS OCKSÅ GODHET = LIKA MED ÄNGLAR. Men i slutändan är ju båda dom här naturliga av sig, dom ska existera. Man kunde ju önska att inte ondska fanns, men det är ju naturens gång.

Det är nu Himlen och Helvetet existerar imo.

Det är inget annat än en lek med ord.
Ondska är ondska, godhet är godhet. De sakerna är redan namgivna och det finns ingen anledning att kalla det för något annat.
Tomten blir liksom inte mer verklig om jag börjar kalla honom för Donald Trump.
Citera
2017-01-17, 22:24
  #46
Medlem
Det är självklart att det finns demoner. Vissa människor är ju änglar andra demoner.
Citera
2017-01-18, 06:22
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Horus.
Min tolkning på det:

Demoner finns, men inom oss. "Demoner" är bara ett ord dock, som tolkas olika. Vissa tror att dom finns fysiskt i vår värld, vilket enligt mig är ett tecken på lite livlig fantasi. Men alla har rätt till sin tro beroende på upplevelser osv.

Vi har både "demoner" och "änglar" inom oss om vi nu ska använda religiösa termer, finns även vetenskapliga termer för (antagligen) samma sak man syftar på. Genom att utforska sig själv kommer man stöta på sina ljusa, men även mörka sidor. Det är omöjligt att ha det ena utan det andra, men med medvetenhet lär vi om oss själva och kan då leva mer fritt ifrån omedvetna sidor av oss själva.

Väldigt bra förklarat!
93
Citera
2017-01-18, 22:25
  #48
Medlem
poppilos avatar
Självklart finns det demoner, dom är ibland oss, jag har sett demoner själv sen jag var litet barn. Växer man upp med andliga teser så är det lättare hantera det, men många är rädda och det kan göra demoner onda och göra illa människor. Försök o inte vara rädd för då får man bara tillbaka.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback