Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-09, 21:23
  #1
Medlem
I3lomms avatar
Hej!
Jo det är så att jag idag fick min dator som jag beställt ifrån komplett, färdiginstallerad och klar. Däremot så är något fel då datorn inte tycks använda sig av min GTX 1060 utan istället intel, jag får felmeddelandet "Du använder för närvarande inte en bildskärm ansluten till en nvidia gpu-enhet." om jag försöker öppna nvidias kontrollpanel.
Har bootat i safemode och testat ominstallera drivrutinerna men utan att det lyckats.
Går jag in i enhetshanteraren så finns ju mitt grafikkort där under "bildskärmskort" så jag vet inte riktigt vad dom orsakar detta.
Citera
2016-11-09, 21:25
  #2
Medlem
Kan det vara så att du har kopplat skärmen till ditt interna grafikkort i moderkortet/cpun?
Citera
2016-11-09, 21:26
  #3
Medlem
appletimes avatar
Windows 95 ?
Citera
2016-11-09, 21:29
  #4
Medlem
I3lomms avatar
Sitter inkopplat som det ska, ska kolla om en tidigare version av drivrutinen kanske kan hjälpa...
Inte windows 95, utan windows 10
Citera
2016-11-09, 21:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I3lomm
Sitter inkopplat som det ska, ska kolla om en tidigare version av drivrutinen kanske kan hjälpa...
Inte windows 95, utan windows 10

Kasta ut den inbyggda grafikdrivrutinen först. Dom har samma egenskap visa bild o kan bli konflikt. Kasta också ut nvidias. Detta via lägg till o ta bort program . Börja där 😊. Hämta drivrutin för kortet. Efter det kan du lägga in den inbyggda drivarn för processorn
__________________
Senast redigerad av Jens86 2016-11-09 kl. 21:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback