Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-11-17, 20:41
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxc86
Tror dock de skulle bli tvungna att hjälpa, annars så skulle det se så dåligt ut för företaget generellt. Personen säger ju i mitt statuerade exempel att den är sjuk & önskar hjälp, samt är fackligt bunden. Låt oss då säga att dennes närmsta kontakt till hjälp är genom arbetet, är det ett riktigt företag bör de hjälpa för att inte behövas hängas ut i media att de inte lyssnar & hjälper sin personal. Men visst är det typ ett litet privat företag med få anställda kan de ju slänga ut personen eller behandla individen tills den själv väljer att gå av. Men dock är det ju Sverige det gäller, det är ett av de bästa länder i världen att vara arbetslös i samt ett av de länder med de högsta skatterna i världen, så varför inte ta sin del av kakan ibland, det är ju dennes pengar ändå.
Du kan säga att du är hur sjuk som helst, grejen är att du använder dig av olagliga droger och då har företaget ingen skyldighet att hjälpa dig, facket har inget att säga till om i det här fallet, finns det en policy så har facket godkänt den. Är du sjuk så får du vända dig till sjukhus eller vårdcentral.
Citera
2016-11-19, 16:15
  #50
Medlem
trueforgoods avatar
Om vi ponerar att dom utför drogtester trots allt, vad för typ av test tror ni i så fall att det blir?

Detta är ett privat litet företag med välbetald personal som sitter vid varsin dator. Skulle vara weird om dom tvingade sina anställda till att pissa i muggar. Saliv mer troligt?
Citera
2016-11-19, 20:46
  #51
Medlem
Piss och saliv är nog lika vanligt.

Du ska komma ihåg att drogtesta är dyrt och inget man gör hela jävla tiden speciellt inte om man är ett litet företag. Jag hade en liten pärs för ett par år sedan då jag skulle bli testad med piss för att få fast anställning efter 6 mån. Så lär det vara för dig med, ett test efter 6 månader sen inget mer förutsatt att de inte misstänker dig på jobbet.

Jag hade rökt dagligen i 1 år när jag fick reda på att testet va på g. Blev ren på 17 dagar genom att dricka minst 4.5l vatten per dag och pissa så mycket jag kunde. Då har jag också väldigt bra ämnesomsättning, alltid kunnat käka skit utan att gå upp i vikt osv. Alla kroppar är olika.

Om du nyligen rökt när du ska pinka, ta inte första eller sista kisset i koppen utan någonstans i mitten av pissningen stoppar du in koppen, då slipar du dina marginaler ytterliggare.

Glhf!
Citera
2016-11-19, 21:46
  #52
Medlem
Jobbade på ett ställe med säkerhetsklassning innan (säpo-kontroll), inga drogtester, mest testrisk är typ industri + transport-sektorn.
Citera
2018-02-10, 15:59
  #53
Medlem
Du kan alltid röka men fall det blir kontroll kan du skjuta upp testet så länge dem inte testar via salivet... :/
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback