Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-11-11, 17:58
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Hur dum man kan bli kanske du utgör en bra måttstock på. Att Trump kommit tillbaka flera gånger och idag lyckats få ihop en förmögenhet på åtminstone 5 miljarder USD är för bövelen inget tecken på misslyckande utan raka motsatsen. Varför skulle det vara svårt för Trump att exempelvis börja med att säga upp det eländiga TTIP?

BajsBoo avstängd i 6 månader.
Citera
2016-11-11, 22:20
  #74
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
TPP har du inte snackat nåt om men du som vet, hur många ggr har Trump sagt att TTIP är "dead duck"?


Jadu faeces-plutten, nu åkte du ned i frysboxen i 6 månader och jag kan förstå varför. Du tramsar och trollar nog mest i syfte att sabotera trådar. Men se det från den ljusa sidan. Nu har du ju tid att studera filmen i länken och kanske googla själv på vad Trump sagt om TPP och TTIP. Som sagt, experterna tycks vara ense med mig om att dessa gigantiska handelsavtal nu inte blir av.
Citera
2016-12-10, 21:43
  #75
Medlem
dukuos avatar
Tror ni Trump kommer omförhandla NAFTA?

Kan tänka mig att det skulle slå väldigt hårt mot bilindustrin som utnyttjat NAFTA fullt ut genom att lägga deras fabriker i Mexiko för att kunna öka marginalerna på bilarna som säljs i USA. Enbart VW-koncernen skeppade över ca 450 tusen bilar från Mexiko till USA förra året. I USA producerade VW 80 tusen bilar.

För Trump skulle det uppenbarligen vara en seger att skapa strafftullar för att tvinga, inte bara amerikanska bilproducenter, utan även Japanska och Europeiska bilproducenter att placera bilproduktionen till USA.

Det skulle förvisso ta ett tag för Europeiska och Japanska bilföretag att anpassa sig, men borde initialt gynna exempelvis Ford och GM, samt övriga tillverkare med större produktionsanläggningar i USA, exempelvis Volvo vars fabrik är under uppbyggnad i South Carolina.
Citera
2017-05-12, 20:06
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
BajsBoo avstängd i 6 månader.
Du med ser jag 😂
Citera
2017-05-12, 20:09
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dukuo
Tror ni Trump kommer omförhandla NAFTA?

Kan tänka mig att det skulle slå väldigt hårt mot bilindustrin som utnyttjat NAFTA fullt ut genom att lägga deras fabriker i Mexiko för att kunna öka marginalerna på bilarna som säljs i USA. Enbart VW-koncernen skeppade över ca 450 tusen bilar från Mexiko till USA förra året. I USA producerade VW 80 tusen bilar.

För Trump skulle det uppenbarligen vara en seger att skapa strafftullar för att tvinga, inte bara amerikanska bilproducenter, utan även Japanska och Europeiska bilproducenter att placera bilproduktionen till USA.

Det skulle förvisso ta ett tag för Europeiska och Japanska bilföretag att anpassa sig, men borde initialt gynna exempelvis Ford och GM, samt övriga tillverkare med större produktionsanläggningar i USA, exempelvis Volvo vars fabrik är under uppbyggnad i South Carolina.
Jag tror att han lägger krokben för sig själv och USA.
Kortsiktigt vinst långsikt förlust för USA.
Citera
2017-05-29, 01:22
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ja plutten, vem fick rätt om Trump 😂 Mest impopuläre presidenten i historien och den som fått minst gjort.
Det vet vi ju inte förrän om en 10 år
Citera
2017-06-07, 14:40
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jadu faeces-plutten, nu åkte du ned i frysboxen i 6 månader och jag kan förstå varför. Du tramsar och trollar nog mest i syfte att sabotera trådar. Men se det från den ljusa sidan. Nu har du ju tid att studera filmen i länken och kanske googla själv på vad Trump sagt om TPP och TTIP. Som sagt, experterna tycks vara ense med mig om att dessa gigantiska handelsavtal nu inte blir av.

Hur tycker du att det går med Trumps fixande av ekonomin och handeln då?

Jag vet inte alls vad som hänt med TTIP?
Citera
2017-06-07, 16:09
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jadu faeces-plutten, nu åkte du ned i frysboxen i 6 månader och jag kan förstå varför. Du tramsar och trollar nog mest i syfte att sabotera trådar. Men se det från den ljusa sidan. Nu har du ju tid att studera filmen i länken och kanske googla själv på vad Trump sagt om TPP och TTIP. Som sagt, experterna tycks vara ense med mig om att dessa gigantiska handelsavtal nu inte blir av.
Oj vad fel du fick 😂 Du skulle lyssnat på mig som vet istället.
Citera
2018-03-02, 07:38
  #81
Medlem
Nu löste Trump ett vallöfte till: ståltullar. Är det pga att han är så pressad att han känner det nödvändigt att införa tullar för att visa att han minsann håller sina löften till sina väljare?

Tittade på Bloomberg igår och där sa de att tullarna har mindre betydelse för Kina eftersom bara 1% av det importerade stålet kommer från Kina. Kanada blir däremot hårt drabbat.

Lyssnar nu på SRs rapportering. Den allmänna känslan är att åtgärden är riktad mot Kina. Inga intervjuer från Kanada. Far SRs med fake news då de låter lyssnarna förstå att det är Kinas stålproduktion som är målet? Eller är det Bloomberg som är ute och cyklar? Kina har dessutom stängt en massa gamla stålverk
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback