Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-09, 15:37
  #1
Medlem
Vad är IPaaS och vad kan vi använda det till. Låt säga att jag har ett företag som använder sig av egenutvecklade system som hostas av en driftleverantör. Vad har jag att vinna på IPaaS här?
Citera
2016-12-16, 11:57
  #2
Medlem
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livetskokbok
Vad är IPaaS och vad kan vi använda det till. Låt säga att jag har ett företag som använder sig av egenutvecklade system som hostas av en driftleverantör. Vad har jag att vinna på IPaaS här?
Har du behov av integration mellan dina system eller med partners?
Annars har du inget behov av en integrationsplattform som cloudlösning.
Citera
2016-12-17, 12:46
  #3
Medlem
Hej! Ja det kan man lugnt säga men måste den ske i molnet? Jag förstår inte grejen om vad jag kan vinna med att flytta ett stort företags integrationer till molnet? Det blir vad jag förstår inte garanterat billigare och servicen ökar inte heller?
Citera
2016-12-17, 22:47
  #4
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livetskokbok
Hej! Ja det kan man lugnt säga men måste den ske i molnet? Jag förstår inte grejen om vad jag kan vinna med att flytta ett stort företags integrationer till molnet? Det blir vad jag förstår inte garanterat billigare och servicen ökar inte heller?


För mig känns IPaaS bara som en massa bull... IaaS och SaaS förstår jag mig på och tycker är bra idéer, men både IPaaS och PaaS är för mig massa mumbojumbo.

Antagligen för att jag inte är programmerare utan nätverksnisse...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback