Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-09, 09:30
  #1
Medlem
Vilka grupper röstade i stort antal på Trump och varför? Vad vill de ha ut av kakan?


Vad vill vita män ha ut av röstandet på Trump?

Svarta?

Latinos?

Andra grupper?


Och vad av detta kommer Trump att kunna förverkliga?
__________________
Senast redigerad av blim 2016-11-09 kl. 10:00.
Citera
2016-11-09, 09:32
  #2
Medlem
ihelps avatar
Den största uppsvingen han såg var bland svarta som Romney hade typ 4 % med förra valet, sägs att upp emot 25 % av de svarta rösta på Drumpf.
Citera
2016-11-09, 09:35
  #3
Medlem
cmbws avatar
Den enda folkgrupp jag räknar: majoriteten.
Citera
2016-11-09, 09:37
  #4
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
De fläskiga med sydstatsflagga på väggen där hemma var det nog 100% trump allafall :-D
Citera
2016-11-09, 09:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Den största uppsvingen han såg var bland svarta som Romney hade typ 4 % med förra valet, sägs att upp emot 25 % av de svarta rösta på Drumpf.


OK. Varför tror du eller någon annan att det är så? Går det att se särskilda stater som haft större antal svarta som röstat republikanskt och för Trump?
Citera
2016-11-09, 09:41
  #6
Avstängd
Mad monks avatar
Alla som inte är dhimmis.
Citera
2016-11-09, 09:43
  #7
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
OK. Varför tror du eller någon annan att det är så? Går det att se särskilda stater som haft större antal svarta som röstat republikanskt och för Trump?


Naturligt att när typ mormon ställer up så får han stor del av mormon rösterna, se Mitt. Samma kan väl appliceras på svarta som en homogen grupp ocksp, Barack var svart och otroligt många rösta på honom.

Men andra faktorer som att han vill behålla industrierna i USA, och förhindra att jobben flyttas till Kina, vilket är anledningen till att han lyckades vända Michigan som många trodde skulle till Hillary.
Citera
2016-11-09, 09:47
  #8
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Jag "röstade" på Trump här inne i tråden om valvakan och jag tillhör gruppen sjukskriven arbetarklass på landsbygden.

Jag hoppas att jag blir sedd av samhället genom Trumps vinst.
Citera
2016-11-09, 09:56
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Jag "röstade" på Trump här inne i tråden om valvakan och jag tillhör gruppen sjukskriven arbetarklass på landsbygden.

Jag hoppas att jag blir sedd av samhället genom Trumps vinst.

I nationalistiska länder tar man hand om o hjälper sitt eget folk. Inte självklart, men betydligt större chans.

Löfven, Reinfeldt och Hillary hatar nationalism, o vill flytta jobben till kina, o vill importera utlänningar för att utföra våra jobb till lägre löner.
__________________
Senast redigerad av Redwoodmarin 2016-11-09 kl. 09:59.
Citera
2016-11-09, 09:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
I nationalistiska länder tar man hand om o hjälper sitt eget folk.

Löfven, Reinfeldt och Hillary hatar nationalism, o vill flytta jobben till kina, o vill importera utlänningar för att utföra våra jobb till lägre löner.


Vilka grupper har i större utsträckning röstat på Trump för att få högre löner?

Vita män? Har fler vita män röstat på Trump än på Hillary?
Citera
2016-11-09, 10:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Vilka grupper har i större utsträckning röstat på Trump för att få högre löner?

Vita män? Har fler vita män röstat på Trump än på Hillary?

Jag vet inte, men all arbetarklass oavsett ras hoppas väl att Trump gör det han utlovat, att behålla jobb i usa, o dämpa efterfrågan på skräp made in china. Gör han det lär arbetare i usa gynnas på sikt o arbetare i kina missgynnas.

Jobb är grunden för allt välstånd för både rik o fattig. De rika har blivit rikare under Obama.
Citera
2016-11-09, 10:04
  #12
Medlem
Tror få grupper i det amerikanska samhället märker någon större skillnad över tid. Det går ju inte vrida tillbaka klockan och börja tillverka gårdagens produkter eller förlita sig och överanvända gårdagens energi, åtminstone inte om man är i takt med tiden. Nya jobb måste ju betyda nya branscher och ny teknik annars blir det inget av det hela så att säga. Däremot kan säkert relationen med t.ex Israel förbättras avsevärt och därmed Israels agerande och manöverutrymme mot terrorgrupperna i regionen typ Hamas. Så allt är ju inte negativ även om det negativa med att välja Trump kommer att synas relativt snart eftersom förväntningarna på Trump inom vissa grupper är skyhöga men hans handlingsutrymme begränsat. Kanske SD satte fingret på kandidaterna när Åkesson ansåg att båda kandidaterna var ett skämt. Fyra år av ovisshet är nog det mest troliga för väljarna. Inte ens Trump kan ju förändra den ekonomiska verkligheten med mera än han kör USA utför stupet. Att som Trump vilja tokrusta försvaret för astronomiska summor samtidigt som man skrotar eller drar ner på social välfärd är ju ett varningstecken så gott som något på att bistra tiden kan stunda för den gemene amerikanen. USA går ju som tåget just nu så vad Trump skulle kunna göra för USA i dagsläget är ju höljt i dunkel. En av dom populäraste presidenterna avslutar nu sin mandatperiod och efterträds av en av dom mest avskydda, ingen bra början.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback