Citat:
Ursprungligen postat av
swedishadmin
Vad är din senaste insikt i dig själv?
Att jag sämre än vad jag tror, på att tolka subtila signaler, sånt som inte sägs rakt på sak eller envist upprepas. Det är väl ett slags skydd jag av nödvändighet skapat, men som ibland hindrar mig. För "snäll" och respektfull i vissa situationer. T.ex. ser jag en man eller kille tillsammans med en kvinna eller tjej, och inte vet något om dom, utgår jag i mitt beteende ändå från att dom har en kärleksrelation, och visar således, även om jag är intresserad av tjejen/kvinnan, inget intresse, för att inte skapa någon pinsam situation.
Citat:
Är du duktig på att se in i dig själv, och se vad du gjorde för fel?
Eller vad för problem du orsakar med beteenden?
Det går ofta alldeles för långsamt kan jag känna. Fel bygger ju ofta på okunskap. En del kunskap kan man inte välja utan bygger på vad man möter i livet och hur mänskor omkring en möter en. Ett "fel" jag ibland gör, har jag skrivit om ovan.
Citat:
Vill ni veta från andra era fel och brister eller tycker ni det är jobbigt att höra vad andra tycker?
Oftast när det kommer från någon, är det någon som inte känner mig tillräckligt, eller förstår hur olika saker kan hänga ihop, och som har en väldigt nedkortad version av sanningen, eller har en oförmåga eller ovilja att se mänskor som sammansatta. Som i kraft av x poäng här eller där, eller x ålder, tror sig ha enväldigt mandat på sanningen. Jag tar hellre emot frågor som är av uppriktig välvilja och uppriktigt intresse, baserat i en mänsko- och livssyn som jag inte betraktar som hyckleri. Alla har inte exakt samma förutsättningar och förutsättningar förändras ofta genom livet.