2016-11-09, 00:09
Medlem
swedishadmins avatar
Vad är din senaste insikt i dig själv?
Är du duktig på att se in i dig själv, och se vad du gjorde för fel? Eller vad för problem du orsakar med beteenden?

Vill ni veta från andra era fel och brister eller tycker ni det är jobbigt att höra vad andra tycker?
Citera
2016-11-09, 00:32
Medlem
cabbages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Är du duktig på att se in i dig själv, och se vad du gjorde för fel? Eller vad för problem du orsakar med beteenden?

Vill ni veta från andra era fel och brister eller tycker ni det är jobbigt att höra vad andra tycker?

Att min tidigare föreställning över meditation var rätt kortklubbad på
grund av känslor av obehag.

Får meditation till något som jag faktiskt har praktiserat hela mitt liv.

Varje gång jag skall sova.
Citera
2016-11-09, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Att jag sämre än vad jag tror, på att tolka subtila signaler, sånt som inte sägs rakt på sak eller envist upprepas. Det är väl ett slags skydd jag av nödvändighet skapat, men som ibland hindrar mig. För "snäll" och respektfull i vissa situationer. T.ex. ser jag en man eller kille tillsammans med en kvinna eller tjej, och inte vet något om dom, utgår jag i mitt beteende ändå från att dom har en kärleksrelation, och visar således, även om jag är intresserad av tjejen/kvinnan, inget intresse, för att inte skapa någon pinsam situation.

Citat:
Är du duktig på att se in i dig själv, och se vad du gjorde för fel?
Eller vad för problem du orsakar med beteenden?
Det går ofta alldeles för långsamt kan jag känna. Fel bygger ju ofta på okunskap. En del kunskap kan man inte välja utan bygger på vad man möter i livet och hur mänskor omkring en möter en. Ett "fel" jag ibland gör, har jag skrivit om ovan.

Citat:
Oftast när det kommer från någon, är det någon som inte känner mig tillräckligt, eller förstår hur olika saker kan hänga ihop, och som har en väldigt nedkortad version av sanningen, eller har en oförmåga eller ovilja att se mänskor som sammansatta. Som i kraft av x poäng här eller där, eller x ålder, tror sig ha enväldigt mandat på sanningen. Jag tar hellre emot frågor som är av uppriktig välvilja och uppriktigt intresse, baserat i en mänsko- och livssyn som jag inte betraktar som hyckleri. Alla har inte exakt samma förutsättningar och förutsättningar förändras ofta genom livet.
Citera
2016-11-09, 10:09
Bannlyst
Att jag aldrig kommer sluta med droger helt och hållet.
Citera
2016-11-09, 11:10
Medlem
exquisitelys avatar
Att jag och diagnosen är ett, och det mycket mer än jag tidigare velat/vågat inse. Jag har förstått att den påverkar mig mer än jag tror, att beteenden och val inte bara härstammar från tidigare upplevelser och trauman. Det blev något av en identitetskris. Jag hade visserligen sen långt innan utredningen känt mig annorlunda, förstått att jag är lite annorlunda än gemene man. Men inte att det skulle räcka till en diagnos.Inte att det kunde vara så "illa". Annorlunda är något som i åtminstone min bok kan vara positivt laddat men nu vet jag inte. Känner mig mest fel och konstig. Just nu är jag mestadels arg på diagnosen. Önskar jag kunde skära bort den ur kroppen lik en cancersvulst. Men jag kan inte köra mind games med mig själv, jag kan inte förneka den. Jag och diagnosen är en och samma organism. För när jag läser om den på nätet så blir det så uppenbart att jag faktiskt läser om mig själv. När jag ser de uppspaltade svårigheter som finns beskrivna så ser jag just mina svårigheter. Det går inte att blunda för.

Jag är officiellt muppifierad. Jag är lite av en alien bland normala och jag måste göra ett ärligt försök att göra det bästa av det.
Citera
2016-11-09, 14:59
Medlem
Att syftet med livet är att bli lycklig, men för psykopater och personer med sådana drag (Trump) går livet ut på att visa oss våra svagheter individuellt respektive samhällets svagheter.
Citera
2016-11-09, 17:16
Medlem
starke_adolfs avatar
Min senaste insikt är att jag inte kan ha en senaste insikt.

Låt I{p} beteckna en insikt om p.
(1) Först måste jag komma till insikt (läs I{I{p}}) om vilken min senaste insikt (I{p}) är.
(2) Då är ju min tidigare insikt I{p} inte längre min senaste insikt, som nu är I{I{p}}.
(3) Då kommer jag alltså till en ny insikt I{I{I{p}}} om att min senaste insikt I{I{p}} inte var min senaste insikt.
(4) Men för att komma till insikt I{I{I{I{p}}}} om det, så är min senaste insikt inte längre I{I{I{p}}} utan insikten om att jag kom till den insikten.
(5) osv.

Vi hamnar alltså i en situation där den senaste insikten alltid är insikten om att den senaste insikten inte längre är den senaste insikten. En oändligt nästlad insikt om vilken som är din senaste insikt.
Citera
2016-11-09, 18:51
Medlem
Soxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Att jag och diagnosen är ett, och det mycket mer än jag tidigare velat/vågat inse. Jag har förstått att den påverkar mig mer än jag tror, att beteenden och val inte bara härstammar från tidigare upplevelser och trauman. Det blev något av en identitetskris. Jag hade visserligen sen långt innan utredningen känt mig annorlunda, förstått att jag är lite annorlunda än gemene man. Men inte att det skulle räcka till en diagnos.Inte att det kunde vara så "illa". Annorlunda är något som i åtminstone min bok kan vara positivt laddat men nu vet jag inte. Känner mig mest fel och konstig. Just nu är jag mestadels arg på diagnosen. Önskar jag kunde skära bort den ur kroppen lik en cancersvulst. Men jag kan inte köra mind games med mig själv, jag kan inte förneka den. Jag och diagnosen är en och samma organism. För när jag läser om den på nätet så blir det så uppenbart att jag faktiskt läser om mig själv. När jag ser de uppspaltade svårigheter som finns beskrivna så ser jag just mina svårigheter. Det går inte att blunda för.

Jag är officiellt muppifierad. Jag är lite av en alien bland normala och jag måste göra ett ärligt försök att göra det bästa av det.

Du är inte ensam. Hitta det som hjälper dig på vägen!
// Ett annat bokstavsbarn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in