Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-08, 21:37
  #1
Medlem
Hasselhoffs avatar
Har precis upptäckt ett nytt band (eller enmansprojekt?), Hurula, som känns jävligt bra!
En mix av Broder Daniel, Ingenting och Hästpojken. Typ.
Blev förvånad att det är en kille på 37 bast från Luleå som är frontmannen, då jag utgick ifrån att det var en arg kille strax över 20 år.

Vad vets om Hurula?
Citera
2016-11-09, 10:20
  #2
Medlem
fuzzpedals avatar
Täckte upp för basisten i Glasvegas på deras julspelning i Stockholm förra året. Om det var han själv eller någon av hans sessionmusiker är dock oklart för mig, James mellansnack var lite oförståeligt emellanåt.
Citera
2016-11-09, 19:59
  #3
Medlem
Hasselhoffs avatar
Hah känns dock för stor för att vara backup för bassisten i Glasvegas?!
Han känns som en credig kille i Kultursverige... Fast grym på riktigt!
Citera
2016-11-12, 23:46
  #4
Medlem
Hans låt Exorcist på nya skivan är ett hyfsat plagiat på den gamla dängan Leader of the pack. Särskilt tydligt blir det om man lyssnar på Twisted sisters version av L O T P.
Citera
2016-11-13, 07:50
  #5
Medlem
Black.Lipss avatar
Han har frontat både The Vicious och Masshysteri, nu har han istället sålt sig för att lira punkinfluerad pop för människor som inte gillar punk. Gick länge under namnet Robert Pettersson, jag har för mig att Hurula är ett släktnamn eller liknande. Han verkar trevlig, synd bara att musiken blivit själlös.
Citera
2017-03-31, 02:55
  #6
Medlem
Han spelade även i Lost Patrol och den tidigare uppsättningen av Invasionen. Flyttade från Luleå till Umeå och bodde ett par år där innan det bar vidare hit, till Stockholm. Är duktig på att teckna och tatuera, brukar åka bräda med Kitok. Jordnära och förbannat trevlig.

Ang Glasvegas så spelar samma trummis i Glasvegas som bakom Hurula.
Citera
2023-07-21, 13:54
  #7
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Vi väcker tråden som varit dormant i fem plus bast då Artisten just idag är Sommarvärd, Sommarpratare i Pubic Service Sveriges Radio S R , P 1.

Vid på-annonseringen, varnades lyssnare för "vållds skildringar".

Artisten berättade att under skolåren när på gymnastiken väljs till två lag, så vill han vara med i båda lagen. Inte välja, mellan bli sedd som kille lr tjej.

Nycklarna passar i låsen, Mienkylä & Tornedalen ger påbjuden identitet. Men, för kunna kryssa i alla rätt på Bingo-brickan: Var de Samer?

Uppväxt i tuff sta'sdel där ba' snälla irakiern hade farsgubbe. Egen ensam & kärleksfull mamma. Kall styvfarsa som sköt hans vädurskanin och hämtades av fabbro' blå (farsan, inte kaninen),. Moffar & mormor som inte spottade i glaset men var dö'sschyssta. Arbetaruppväxt, med alla dess vem-tror-du-att-du-är b-gränsningar och förakt för bildning & bucker. Upptäckte rap-musik i upphittat kassettband och fann så en musikalisk väg.

Allt verkar helrätt D N Kultur-material. Vi sitter klistrade, vid ångradion.

Har progressiva gratisdraken Nüjesguiden hyllat? Berätta mer, om denne Artist.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback