Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-08, 20:18
  #1
Medlem
HannaStjaernes avatar
När Flashback DDOS-ades för några veckor besökte jag Reddits underforum Sweddit. Ni som själva varit där vet hur totalt humorbefriad tonen där är. Jag får alltid känslan av att de som hänger där är mentalt statiska, och bara imiterar humorn på de engelskspråkiga underforumen. Standard-kommentaren är en stoisk ironi, som aldrig någonsin går utanför gängse världsbild.

På Flashback däremot går diskussionen åt alla håll, och ingen skäms för att förmedla sin alternativa världsuppfattning. Visst finns det sjukt mycket efterblivna människor här, men det skadar väl inte? Bättre att folk testar sina teorier och blir dumförklarade än att de går runt med dem för resten av sitt liv. Det här är demokrati.

WOHO! Vilka är med mig?
__________________
Senast redigerad av HannaStjaerne 2016-11-08 kl. 20:49.
Citera
2016-11-08, 20:22
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Det känns som Sweddit, och hela reddit för den delen, är mer grupprunk och ryggdunkande än FB. Vilket slår mig när jag skriver är exakt det du säger. Jag reserverar mig dock eftersom jag inte har spenderat så mycket mer än ett par timmar på reddit.
Citera
2016-11-08, 20:43
  #3
Medlem
Bra poänger och en bra motivering till anonymitet. Många galna ideer är fel men en liten del är bra och folk kan vara rädda för att ta upp dem bland folk. Bättre då att vädra dem här så de dåliga kan kastad och de bra lyftas upp.
Citera
2016-11-08, 20:56
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Bra poänger och en bra motivering till anonymitet. Många galna ideer är fel men en liten del är bra och folk kan vara rädda för att ta upp dem bland folk. Bättre då att vädra dem här så de dåliga kan kastad och de bra lyftas upp.
Va? Vad har detta med skillnaderna mellan FB och Sweddit att göra?
Citera
2016-11-08, 21:08
  #5
Medlem
HannaStjaernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Va? Vad har detta med skillnaderna mellan FB och Sweddit att göra?
Jag tycker det passade eftersom jag vill synliggöra vilka subkulturer, det vill säga grupper av människor som tänker och beter sig på olika sätt, som respektive forum består av. För att kunna göra det behövs en formulering av vad som karaktäriserar dessa grupper.
Citera
2016-11-08, 21:32
  #6
Medlem
AA-suiteds avatar
Reddit är alla unga datornördar medan Flashback är deras farsor kort och träffsäkert sammanfattat.
Citera
2016-11-08, 21:39
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaStjaerne
Jag tycker det passade eftersom jag vill synliggöra vilka subkulturer, det vill säga grupper av människor som tänker och beter sig på olika sätt, som respektive forum består av. För att kunna göra det behövs en formulering av vad som karaktäriserar dessa grupper.
Va?

Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Reddit är alla unga datornördar medan Flashback är deras farsor kort och träffsäkert sammanfattat.
Nej.
Citera
2016-11-08, 21:41
  #8
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej.
Datanördarnas farsor + problemungar som blivit vuxna. Kom med någon bättre liknelse annars.
Citera
2016-11-08, 21:43
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Datanördarnas farsor + problemungar som blivit vuxna. Kom med någon bättre liknelse annars.
Så... Hur passar alla kvinnor och tonåringar som finns på forumet in i din bild egentligen?
Citera
2016-11-08, 21:47
  #10
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så... Hur passar alla kvinnor och tonåringar som finns på forumet in i din bild egentligen?
Du det vet i fan om jag träffat på så himla ofta. Vi kan väl ändå komma överens om att majoriteten passar in i min världsbild.
Citera
2016-11-08, 21:51
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaStjaerne
Känner du dig träffad, BigFatCone?
Jag är varken en farsa eller problemunge som blivit vuxen så nej. Håll dig till ämnet nu.

Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Du det vet i fan om jag träffat på så himla ofta. Vi kan väl ändå komma överens om att majoriteten passar in i min världsbild.
Du kanske inte har med har jag. Nej, det kan vi inte alls vara överens om. Min erfarenhet säger att det inte direkt finns en genomsnittlig Flashbackare direkt. Det finns helt enkelt alla slags människor här och det är ju också det som är en av forumets styrkor.

Kolla bara in relationsforumen så hittar du hur många unga och hur många kvinnor som helst. Till och med många unga kvinnor.
Citera
2016-11-08, 21:57
  #12
Medlem
HannaStjaernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag är varken en farsa eller problemunge som blivit vuxen så nej. Håll dig till ämnet nu.
Jag syftade på beskrivningen av Sweddit som framförs i tråden.
__________________
Senast redigerad av HannaStjaerne 2016-11-08 kl. 22:11.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback