Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-06, 19:59
  #13
Medlem
Abolishs avatar
Jag har också planer på att flytta till ett varmare land och har läst mig till att inom EU blir smidigast, men finns det några länder utanför EU som man faktiskt kan bosätta sig i utan att krångla för mycket med visum?

Medelhavsländerna + Kanarieöarna och Madeira kommer upp i mitt huvud, men hur fungerar det med ABC-öarna eller andra öar i Västindien som styrs av Europeiska länder?

Sedan har vi ju även Réunion i Indiska oceanen och Franska Polynesien i sydvästra Stilla havet, men dit kan man väl inte flytta hur som helst?
Citera
2017-09-23, 20:04
  #14
Medlem
Orobanches avatar
[quote=Abolish|61420307]Jag har också planer på att flytta till ett varmare land och har läst mig till att inom EU blir smidigast, men finns det några länder utanför EU som man faktiskt kan bosätta sig i utan att krångla för mycket med visum?

Medelhavsländerna + Kanarieöarna och Madeira kommer upp i mitt huvud, men hur fungerar det med ABC-öarna eller andra öar i Västindien som styrs av Europeiska länder?

Sedan har vi ju även Réunion i Indiska oceanen och Franska Polynesien i sydvästra Stilla havet, men dit kan man väl inte flytta hur som helst?[/QUOTE


Världens bästa klimat har Puerto Rico Kanarieöarna och med det så har de inte över 40 grader eftersom de ligger vid Atlanten. Inga tiggare och väldigt få beduintält, och de få som finns håller sig undan eftersom spanjorerna som en gång krigade mot muslimerna, blev erövrade och lyckades till slut återerövra sitt land, är inte alls lika omfamnande till moskéer eller muslimer överhuvud taget som svenskarna, som inte fattar ett smack om vad Islam är. Inte heller öser spanjorerna bidrag över dom. Tvärtom! Så dit ska vi flytta inom några år! Amen
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2779794

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback