Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-09, 09:29
  #13
Medlem
Svampss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Exakt detta var det jag tänkte. Nätaggregaten blir liksom sämre med tiden. Effekten minskar allt eftersom tiden går. Köp dock inte det billigaste du hittar med lagom effekt, de brukar i regel gå sönder betydligt snabbare än man tänkt sig.

Okej, skönt att iaf 2 personer kom till samma slutsats. Personligen funderade jag på att det var moderbordet. Att jag kanske varit klantig nån gång när jag dammsugit insidan eller liknande och råkat pajja nåt, men ingen av er verkar misstänka det. Brukar symtomen vara annorlunda i sådana fall?

Det verkar ju hursomhelst vara ett strömproblem någonstans, så att det är nätagget är ju högst rimligt.
Citera
2016-11-09, 10:27
  #14
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svamps
Okej, skönt att iaf 2 personer kom till samma slutsats. Personligen funderade jag på att det var moderbordet. Att jag kanske varit klantig nån gång när jag dammsugit insidan eller liknande och råkat pajja nåt, men ingen av er verkar misstänka det. Brukar symtomen vara annorlunda i sådana fall?

Det verkar ju hursomhelst vara ett strömproblem någonstans, så att det är nätagget är ju högst rimligt.
Om du hade sabbat moderkortet så hade troligtvis problemet varit permanent, dvs stendöd port hela tiden. Högst troligt hade det fått mer förödande konsekvenser också.
Citera
2016-11-09, 11:37
  #15
Medlem
Svampss avatar
alright, tack så mycket för hjälpen då!
Citera
2016-11-09, 12:32
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svamps
alright, tack så mycket för hjälpen då!

Finns ingen mening o köpa nytt innan du vet exakt vad det e som är felet helt hundra . Låna nåns power supply om du har någon kompis som har en extra liggande eller nått.

Loggboken kan skrallra en del vad som sker ibland
Citera
2016-11-09, 17:16
  #17
Medlem
Svampss avatar
herpaderp

Hittade den här tråden på reddit

https://www.reddit.com/r/techsupport...e_gaming_only/

Snubben beskriver typ exakt samma problem som mig. Har testat köra med en annan mus nu i några timmar och det har inte varit några problem.
Citera
2016-11-10, 00:51
  #18
Medlem
Jag har exakt samma problem. Började i min standard USB där jag har musen för kanske 1 månad sen.
Den porten är helt värdelös nu, musen slutar fungera helt efter ett tag och jag måste starta om datorn, detta var hur jag löste problemet för ca 1 månad sen då det kanske skedde först efter 2h. Jag har även 2 andra portar som är likadana, porten jag använder nu laggar när jag spelar/surfar. Fryser till i 0,7 sec kanske, oerhört irriterande och helt hopplöst att försöka spela ordenligt.


Har en ASUS G74x laptop, så ganska svårt för mig att byta ut delar... Är också helt grön när det gäller datorer, jag bara gibbar. https://www.asus.com/se/ROG-Republic...ers/ROG-G74SX/

Finns det nån chans att lösa detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Svamps
herpaderp

Hittade den här tråden på reddit

https://www.reddit.com/r/techsupport...e_gaming_only/

Snubben beskriver typ exakt samma problem som mig. Har testat köra med en annan mus nu i några timmar och det har inte varit några problem.

Går det fortfarande? Hoppas verkligen det funkar så enkelt, blir att köpa en ny mus direkt imorgon isåfall!
__________________
Senast redigerad av Damnist2 2016-11-10 kl. 00:53.
Citera
2016-11-10, 19:28
  #19
Medlem
Tänk på att även usb portarna har väl ström spars funktion vissa av dom som går o stänga av. Om inte jag e helt ute o cyklar ?
Citera
2016-11-14, 02:15
  #20
Medlem
Svampss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Jag har exakt samma problem. Började i min standard USB där jag har musen för kanske 1 månad sen.
Den porten är helt värdelös nu, musen slutar fungera helt efter ett tag och jag måste starta om datorn, detta var hur jag löste problemet för ca 1 månad sen då det kanske skedde först efter 2h. Jag har även 2 andra portar som är likadana, porten jag använder nu laggar när jag spelar/surfar. Fryser till i 0,7 sec kanske, oerhört irriterande och helt hopplöst att försöka spela ordenligt.


Har en ASUS G74x laptop, så ganska svårt för mig att byta ut delar... Är också helt grön när det gäller datorer, jag bara gibbar. https://www.asus.com/se/ROG-Republic...ers/ROG-G74SX/

Finns det nån chans att lösa detta?



Går det fortfarande? Hoppas verkligen det funkar så enkelt, blir att köpa en ny mus direkt imorgon isåfall!

Japp, funkar fortfarande utan problem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback