Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-08, 10:47
  #1
Medlem
Hej

Jag skulle behöva eran hjälp med att bygga ett enkelt frontend system.
Det skal fungera som att att registera statisik på sålda produkter och skal gärna kunna exporteras in ett excel dokument.

Jag vill att det skal uppbyggt i olika steg.

Steg1: Registrera ditt anställningsnummer
Steg2: Registrera kundnummer du har sålt til
Steg3: Registrera vilken produkt du har sålt (Har skal du kunna markera vilken/vilka produkter du har sålt)
Produkterna skal också ha ett värde på sig så att man kan se hur mycket värde man har sålt för

Hoppas på svar!

//Mathias
Citera
2016-11-08, 11:10
  #2
Medlem
Är du ute efter att bli matad med silversked eller vill du ha hjälp med att fixa det? Du säger att du vill ha hjälp med frontend. Betyder det att du har en fungerande backend? Hur ser den ut i så fall? Är det en skoluppgift?

(Om du prompt vill använda en gammalmodig stavning av "ska" rekommenderar jag att du använder korrekt stavning. Annars ser det väldigt löjligt ut.)
Citera
2016-11-08, 11:25
  #3
Medlem
Jag är extremt grön på detta så du kan kalla mig n00b men jag har en enkel förståelse för hur man läser av olika typ av kod.
Det kan hända att jag har använt fel ord när jag skriver "frontend".
Detta är inte till ett skolarbete utan det gäller till en arbetsplats där jag jobbar och behöver hjälp med att utveckla ett enkelt script så att de säljarna vi har kan registrera sin sälj så att vi kan samla en översikt på antalet sålda produkter samt värdet av alla produkter. Detta önskas att gå in i ett Excel dokument eller liknande.
Får jag hjälp med kod så skal jag nog kunna göra detta själv, ännu bättre om någon kan hjälpa mig.
Citera
2016-11-08, 11:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanonkeen
Jag är extremt grön på detta så du kan kalla mig n00b men jag har en enkel förståelse för hur man läser av olika typ av kod.
Det kan hända att jag har använt fel ord när jag skriver "frontend".
Detta är inte till ett skolarbete utan det gäller till en arbetsplats där jag jobbar och behöver hjälp med att utveckla ett enkelt script så att de säljarna vi har kan registrera sin sälj så att vi kan samla en översikt på antalet sålda produkter samt värdet av alla produkter. Detta önskas att gå in i ett Excel dokument eller liknande.
Får jag hjälp med kod så skal jag nog kunna göra detta själv, ännu bättre om någon kan hjälpa mig.
Ska det vara webbaserat?

Jag får intrycket av att du inte förklarar hela bilden. Ska exempelvis anställningsnummer och kundnummer och liknande hämtas från en redan existerande databas?

Min spontana tanke här är att det bästa ert företag kan göra är att ta in en konsult. Det låter inte som att du har kunskaper nog att ro iland detta enbart genom att ställa frågor på ett forum.
Citera
2016-11-08, 11:43
  #5
Medlem
Du försvårar hela problemställningen, RulleRivare.

Ja det skal vara webbaserat, anställningsnummer och kundnummer skal inte hämtas in från en existerande databas.

Det skal vara en enkel websida där man slår in anställningsnummer, kundenummer och markerar vilken produkt man har sålt. Varje produkt har ett värde så att man vet hur mycket man har sålt för.
Allt skal sedan kunna exporteras till ett exceldokument.
Citera
2016-11-08, 12:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanonkeen
Du försvårar hela problemställningen, RulleRivare.

Ja det skall vara webbaserat, anställningsnummer och kundnummer skall inte hämtas in från en existerande databas.

Det skall vara en enkel websida där man slår in anställningsnummer, kundenummer och markerar vilken produkt man har sålt. Varje produkt har ett värde så att man vet hur mycket man har sålt för.
Allt skal sedan kunna exporteras till ett exceldokument.
Här har du lite info om hur man skapar webformulär med javascript:
http://www.javaworld.com/article/207...and-forms.html

Och här har du lite info om hur man exporterar till excel i javascript:
http://stackoverflow.com/questions/5...ebpage#5779101

Varifrån ska produktlistan hämtas?
Citera
2016-11-08, 14:58
  #7
Moderator
Protons avatar
Databaser --> Övriga utvecklingsfrågor
/Moderator
Citera
2016-11-08, 20:29
  #8
Medlem
John-Pauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanonkeen
Du försvårar hela problemställningen, RulleRivare.

Ja det skal vara webbaserat, anställningsnummer och kundnummer skal inte hämtas in från en existerande databas.

Det skal vara en enkel websida där man slår in anställningsnummer, kundenummer och markerar vilken produkt man har sålt. Varje produkt har ett värde så att man vet hur mycket man har sålt för.
Allt skal sedan kunna exporteras till ett exceldokument.

Hur vill du att att produkterna och deras värde ska lagras och ev. underhållas?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback