Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-11-12, 19:29
  #49
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvivale
Tycker det ser ganska mörkt ut. Chris Christie wtf!, Mike Pence med flera. En hel stab med renodlade prohibitionister. Men man får väl hoppas på det bästa och att de inte ställer till en massa djävelskap, eventuellt försenar legaliseringsprocessen eller börjar med federal raids igen i större utsträckning.

http://www.thecannabist.co/2016/11/1...ization/67310/

Hoppas verkligen att jag har fel där. Men med dom där gubbarna som är bland de värsta legaliseringsmotståndarna i Amerika så vet ej fan. Märkligt.

Jag känner mig också lite orolig. Trump är en affärsman, han borde förstå hur bra legalisering är för ekonomin med alla jobb den skapar osv. Man kan ju alltid hoppas han har den inställningen iaf. "We're gonna have the best cannabis industry in the world. Best quality American cannabis. It's gonna be fantastic. Mexican cannabis growers are gonna look like losers."
Citera
2016-11-12, 22:06
  #50
Medlem
tvivales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Jag känner mig också lite orolig. Trump är en affärsman, han borde förstå hur bra legalisering är för ekonomin med alla jobb den skapar osv. Man kan ju alltid hoppas han har den inställningen iaf. "We're gonna have the best cannabis industry in the world. Best quality American cannabis. It's gonna be fantastic. Mexican cannabis growers are gonna look like losers."
Lustigt det där sista trump-citatet du skrev, det gav mig ett gott skratt. Låt oss hoppas att det blir så. Men han kan ju gå andra vägen också och skapa en gigantisk fängelseindustri istället och sätta upp GULAG-läger i Kalifornien. Nej då. Man får hålla tummarna så gott det går att de respekterar staterna och majoritetens vilja i frågan. Men med Mike Pence, Chris Christie, Newt Gingrich, Rudy Giuliani med flera har jag tyvärr väldigt svårt att vara optimistisk. Dom är alla old-school drug warriors av den värsta sorten i Trumps team. Blir en rysare detta.
Citera
2016-11-13, 07:35
  #51
Avstängd
Syns att vi inte fick Arnold istället. Han är u fett liberal och har ju till, och med tagit munbloss..
Citera
2016-11-13, 10:50
  #52
Medlem
tvivales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av febriggurka
Syns att vi inte fick Arnold istället. Han är u fett liberal och har ju till, och med tagit munbloss..
Haha. Yea, why not? Självaste Kalle Anka hade varit bättre än den samling skitgubbar och psykopater som sitter i vita huset nu.
Citera
2016-11-13, 13:33
  #53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av febriggurka
Syns att vi inte fick Arnold istället. Han är u fett liberal och har ju till, och med tagit munbloss..
Arnold förstörde ju Prop 19 sist när det begavs sig i Kalifornien, genom avkriminalisera 28g lagom tid innan detta val.
Och Arnold har väl sagt att han inte vill ha en legalisering.
Sen är det lite svårt för honom att komma till vita huset.
Citera
2016-11-14, 15:06
  #54
Medlem
Pixm0s avatar
Jag tror faktiskt inte att ni behöver vara oroliga över Trump och Cannabis. Visserligen tror jag inte att han kommer pusha för legalisering på federal nivå men han lär i vart fall låta enskilda stater avgöra själva. Minns tydligt hur han sagt detta under en intervju när han fick frågan om hur han ställde sig till cannabis. Men det kan även bli helt tvärt om. Man vet aldrig med Trump. Han är trots allt gammal demokrat OCH affärsman. Han har redan gått tillbaka på flera "vallöften" bl.a. ObamaCare.
Citera
2016-11-14, 17:10
  #55
Medlem
tvivales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Jag tror faktiskt inte att ni behöver vara oroliga över Trump och Cannabis. Visserligen tror jag inte att han kommer pusha för legalisering på federal nivå men han lär i vart fall låta enskilda stater avgöra själva. Minns tydligt hur han sagt detta under en intervju när han fick frågan om hur han ställde sig till cannabis. Men det kan även bli helt tvärt om. Man vet aldrig med Trump. Han är trots allt gammal demokrat OCH affärsman. Han har redan gått tillbaka på flera "vallöften" bl.a. ObamaCare.
Det är väl mest hans rådgivare osv man oroar sig över.
Christie, Guiliani, Pence, Gingrich. Obehagliga typer.

http://www.alternet.org/story/153414..._to_smoking_it
Citera
2016-11-15, 21:04
  #56
Medlem
jamesdeans avatar
En trevlig liten "bonusnyhet" är att det nyss blev klart att invånarna i staden Denver har röstat igenom ett kommunalt initiativ som gör att vilka företag som helst kan ansöka om tillstånd för att inrätta särskilda så kallade "consumption areas" där cannabiskonsumtion är tillåten.

Det är än så länge högst oklart hur liberalt detta kommer tillämpas, dvs hur många som ansöker om tillstånd kommer få godkänt och vilka krav som kommer ställas osv. Men det verkar som att turister som besöker Denver i framtiden kommer ha lagliga ställen att konsumera på. Just nu är ju konsumtion i princip bara tillåtet i privata hem.

http://www.thecannabist.co/2016/11/1...-denver/67596/
Citera
2016-11-16, 20:21
  #57
Medlem
Vet ni var man kan läsa om vilka stater som skall rösta i framtiden? Om det i dagsläget finns fler planerade.
Citera
2016-11-16, 21:23
  #58
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomer
Vet ni var man kan läsa om vilka stater som skall rösta i framtiden? Om det i dagsläget finns fler planerade.

Det finns inga planerade. I teorin kan man ha en folkomröstning när som helst, men i praktiken brukar man passa på att hålla folkomröstningar när det är val, eftersom det är fler som pallar ta sig ur soffan och rösta om de ändå ska rösta i valet. Om 2 år röstar de om vilka politiker som ska sitta i senaten och representantshuset, så det är tidigast då som nästa folkomröstning kommer äga rum.

Med det sagt så finns det ett antal sidor som håller koll på cannabisnyheter, t.ex www.thecannabist.co och www.hightimes.com. Det finns även en nystartad svensk sida som heter www.spliffa.se
Citera
2016-11-16, 22:02
  #59
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Det finns inga planerade. I teorin kan man ha en folkomröstning när som helst, men i praktiken brukar man passa på att hålla folkomröstningar när det är val, eftersom det är fler som pallar ta sig ur soffan och rösta om de ändå ska rösta i valet. Om 2 år röstar de om vilka politiker som ska sitta i senaten och representantshuset, så det är tidigast då som nästa folkomröstning kommer äga rum.

Med det sagt så finns det ett antal sidor som håller koll på cannabisnyheter, t.ex www.thecannabist.co och www.hightimes.com. Det finns även en nystartad svensk sida som heter www.spliffa.se

Det är en hel drös folkomröstningar planerade. Inte minst i Texas 2017:

https://ballotpedia.org/Marijuana_on...ot#tab=By_year
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback