2016-11-07, 20:33
Medlem
Citat:
Det var på fredagskvällen vid 18-tiden som kvinnan i 25-årsåldern gick längs gångvägen vid Nickstaviken. Hon mötte två mörkklädda män som frågade om hon hade cigarretter.
När hon bad om att få bli lämnad i fred, slog de ner henne och slet axelremsväskan ifrån henne. Hon blev blåslagen och skrapade upp kinden i fallet. Efter överfallet vände männen om och gick skrattandes tillbaka mot Gröndalsviken med hennes väska.
Männen var mörkklädda och hade huvor, så kvinnan hade svårt att lämna något närmare signalement, berättar Göran Sundberg på Nynäshamnspolisen.

Ut med namn på idioterna nu.

http://www.nynashamnsposten.se/stock...n?referrer=app
Citera
2016-11-07, 20:46
Medlem
Låt konspirationsteorierna flöda. De kanske kände varandra sen tidigare? Drogpåverkade? Oprovocerat? Vi kan nog bara föra gissningslekar tills någon anhörig eller vän till en vän kan avslöja något.
Citera
2016-11-07, 21:05
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxyria
Låt konspirationsteorierna flöda. De kanske kände varandra sen tidigare? Drogpåverkade? Oprovocerat? Vi kan nog bara föra gissningslekar tills någon anhörig eller vän till en vän kan avslöja något.
Det är du som låter konspirationsteorierna flöda.
Låter det som att de kände varandra?
Har du varit drogpåverkad förrut och börjat råna/slå ner oskyldiga kvinnor??
Vän till en vän, duger det för dig?
Citera
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2016-11-07, 22:52
Moderator
Inlägg som inte hör till ämnet raderade. En massa substanslöst tjafs gör att ni direkt riskerar en varning. // Mod
2016-11-07, 23:17
Medlem
Universells avatar
Det är mycket otäckt att sånt här kan hända
Vi har redan pratat om hur mycker kameraövervakning kan hjälpa till i såna här fall, i andra trådar så det är inget jag tar upp här
Vad annars kan man säga? Gå inte ensam? Ring nån när du går? Osv. Vet inte, alltså,
det bästa hade varit att få bort sånt här folk från gatan (fängsla alla) som gör sånt här skit,
men det är osannolikt att det skulle kunna gå att fixa
Dessutom, självklart, eftersom Sveriges befolkning "växer" så växer problemen

Vad har ni andra att säga om saken
Citera
2016-11-07, 23:42
Medlem
Ptja, man får tänka såhär. Ett sexuellt övergrepp innebär 100 omvända PK:iter. En kvinnas ord sprids till familj och vänner. Det lär väl dock ta ett tag innan pöbeln inser faktum. Det som är lite farligt, och jag tänker på min egna säkerhet, att om jag skulle få bevittna något sådant här så skulle jag ha ett knivmord på nacken.
Senast redigerad av joeykiller 2016-11-07 kl. 23:45.
Citera
2016-11-08, 05:50
Medlem
sajebiss avatar
Såg att det hände vid Nickstaviken. Det ligger väl något asylboendet på Nicksta camping, kanske gärningsmännen finns att söka där.
Citera
2016-11-08, 14:39
Medlem
ArischManns avatar
Det här med att de "frågade om hon hade cigarretter." är ju rätt vanligt, hur ska man göra i en sådan situation, är det bara lägga benen på ryggen direkt eller? jag menar man har ju ändå en stund på sig att reagera.
Citera
2016-11-08, 17:07
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
Det här med att de "frågade om hon hade cigarretter." är ju rätt vanligt, hur ska man göra i en sådan situation, är det bara lägga benen på ryggen direkt eller? jag menar man har ju ändå en stund på sig att reagera.

Om det är någon mörkmuskig som frågar...

Man säger: -Ja, vänta lite. (Stoppar ner handen i väskan/fickan, tar upp pepparspray/teleskopbatong och sprayar/drämmer till)
Citera
2016-11-08, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann

Det har hänt mig som kille. Först frågar om cigaretter, sen frågar om man har en mobil.
- Nej det har jag inte.
- "jasså, vad är det här då?" *börjar klämma på fickan*.
- Men vafan, flytta på dig (börjar gå igenom dom i samma veva och ser att något skinande åker upp ur fickan, antagligen en kniv då det var 4 småzigenare som stod omkring mig) Gick rakt ut bland alla andra människor så dom inte kunde gå efter.

Tips, stanna inte, fortsätt gå och säg i farten att ni inte röker. Ofta plockar dom en nog medans man står still som jag gjorde och då är det bara att vandra. Större risk att bli slagen om ingen ser, eller att kniven åker fram under dialog. Just walk away. Kvinnan blev nog tagen helt ensam, inte mycket mer man kan göra vid såna tillfällen än o springa tills närmsta människa eller grupp.
Citera
2016-11-08, 21:16
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Just walk away. Kvinnan blev nog tagen helt ensam, inte mycket mer man kan göra vid såna tillfällen än o springa tills närmsta människa eller grupp.

2 killar kommer mot dig, som du inte känner. Du är ensam. Vad bör du göra?
Svaret är: Du borde springa! Och, du borde se till att du aldrig är ensam ute, eller att du har nån i telefon som du känner som kan ringa snuten
Citera
2016-11-08, 22:13
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxyria
Konspirationsteori eller samband:
https://www.flashback.org/t2778395

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in