Flashback bygger pepparkakshus!
2016-11-07, 19:06
Medlem
Detta gäller medieutredningens slutbetänkande om presstöd.

http://www.svd.se/omfanget-pa-nya-st...ker-inte-langt

Citat från Fredric Karén, chefredaktör Svenska Dagbladet

"- Jag tycker också det är bra att man föreslår en mediestödsnämnd, med företrädare från branschen, som beslutar om stödet."

Om jag förstår det rätt föreslås det att "utvalda" från branschen bildar en nämnd som beslutar om vem som får stöd eller ej. Vilka dessa skall vara framgår inte. Men varningsklockorna ringer.

Fler än jag som ser problematik i detta?
Citera
2016-11-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Detta gäller medieutredningens slutbetänkande om presstöd.

http://www.svd.se/omfanget-pa-nya-st...ker-inte-langt

Citat från Fredric Karén, chefredaktör Svenska Dagbladet

"- Jag tycker också det är bra att man föreslår en mediestödsnämnd, med företrädare från branschen, som beslutar om stödet."

Om jag förstår det rätt föreslås det att "utvalda" från branschen bildar en nämnd som beslutar om vem som får stöd eller ej. Vilka dessa skall vara framgår inte. Men varningsklockorna ringer.

Fler än jag som ser problematik i detta?
Japp det innebär att icke politiskt korrekta medier kan glömma allt sådant, kan inte säga att jag
är förvånad.
Citera
2016-11-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Japp det innebär att icke politiskt korrekta medier kan glömma allt sådant, kan inte säga att jag
är förvånad.

Ungefär som att sitta med kakburken och säga vem som skall få en kaka. Detta kommer "mediarepresentanter" i nämnden så klart göra helt objektivt.

Hanna Stjärne är också glad att man skrotat tanken med överföring av medel från public service till nya mediepolitiska insatser. På så vis skyddar man oberoende kvalitativa medier, som hon själv representerar.

Intressant att läsa vilken verklighetsförankring (eller rättare sagt avsaknad av det) dessa "experter" besitter.
Citera
2016-11-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Ungefär som att sitta med kakburken och säga vem som skall få en kaka. Detta kommer "mediarepresentanter" i nämnden så klart göra helt objektivt.

Hanna Stjärne är också glad att man skrotat tanken med överföring av medel från public service till nya mediepolitiska insatser. På så vis skyddar man oberoende kvalitativa medier, som hon själv representerar.

Intressant att läsa vilken verklighetsförankring (eller rättare sagt avsaknad av det) dessa "experter" besitter.
Du får ju se det från hennes sida också. Rödingarna har haft monopol så länge och sen dyker det
upp alternativa media inklusive internet vilket de verkligen hatar speciellt internet. Det finns skäl
till att Flashback ligger på en utländsk server hade de haft möjlighet hade Flashback och övriga kritiska medier varit nedstängda för länge sedan. De så kallade journalisterna hatar internet.
Citera
2016-11-07, 20:08
Medlem
Klappars avatar
Det här är ett galet förslag, ungefär som att låta Volvo bestämma vilka biltilverkare som ska få finnas på marknaden. Inte skulle dom tillåta andra företag att få finnas kvar, den saken är säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in