Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-07, 17:44
  #1
Medlem
Tja!
Har en helt ny dator, och redan problem..:/
Den senaste uppdateringen av windows går ej att installera, den försöker bara på nytt hela tiden.
När jag forska lite i detta så skulle jag göra en sak som krävdes att man körde det som administratör.
Detta gick inte.
Då provade jag att köra olika program som administratör och allmänt testa saker som kräver administratörs behörighet, vad jag än testar så händer ingenting, allt bara hänger sig då..
Kan ju tex inte högerklicka på denna datorn, och sedan välja hantera, eftersom det kräver administratörs behörighet..

Har bara ett konto på datorn, har provat att växla mellan att logga in med ett microsoftkonto och privat konto, samt att lägga till ett gästkonto, vilket av någon anledning inte fungerar.

Vad göra?:P
Citera
2016-11-07, 18:42
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollejansson
Tja!
Har en helt ny dator, och redan problem..:/
Den senaste uppdateringen av windows går ej att installera, den försöker bara på nytt hela tiden.
När jag forska lite i detta så skulle jag göra en sak som krävdes att man körde det som administratör.
Detta gick inte.
Då provade jag att köra olika program som administratör och allmänt testa saker som kräver administratörs behörighet, vad jag än testar så händer ingenting, allt bara hänger sig då..
Kan ju tex inte högerklicka på denna datorn, och sedan välja hantera, eftersom det kräver administratörs behörighet..

Har bara ett konto på datorn, har provat att växla mellan att logga in med ett microsoftkonto och privat konto, samt att lägga till ett gästkonto, vilket av någon anledning inte fungerar.

Vad göra?:P

Fabr.återställ och börja om.
Citera
2016-11-08, 01:30
  #3
Medlem
Nejnej det måste väl gå på ett enklare sätt, jag har ju spenderat en del tid med att föra över en massa filer och installera program..
Sen om jag går in på "återställ den här datorn" så händer ingenting..
Aldrig vart med om liknande problem förut
Citera
2016-11-08, 14:28
  #4
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollejansson
Nejnej det måste väl gå på ett enklare sätt, jag har ju spenderat en del tid med att föra över en massa filer och installera program..
Sen om jag går in på "återställ den här datorn" så händer ingenting..
Aldrig vart med om liknande problem förut


Avinstallera några W.updates, efter anniversary så blev det problem för många.

Skapa en ny användare.
Citera
2016-11-08, 18:07
  #5
Medlem
PeterNosters avatar
Hämta nyaste Windows 10 med hjälp av Media Creation Tool och låt programmet spara .iso-filen på en USB-sticka. Starta sen Setup.exe på stickan.

1. På dator 1 fick man reda på att det fanns ett program som hindrade uppdateringen. Jag fick ta bort det programmet manuellt och sen körde jag Windows Update.

2. På dator 2 gjorde jag likadant men där fanns inget inkompatibelt program. Windows Update kunde inte uppdatera ens version 1511 så jag körde installationen från stickan och valde att behålla alla program och filer. Fungerar perfekt.
Citera
2016-11-09, 00:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Avinstallera några W.updates, efter anniversary så blev det problem för många.

Skapa en ny användare.

Har försökt båda, går ej, hänger sig bara.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hämta nyaste Windows 10 med hjälp av Media Creation Tool och låt programmet spara .iso-filen på en USB-sticka. Starta sen Setup.exe på stickan.

1. På dator 1 fick man reda på att det fanns ett program som hindrade uppdateringen. Jag fick ta bort det programmet manuellt och sen körde jag Windows Update.

2. På dator 2 gjorde jag likadant men där fanns inget inkompatibelt program. Windows Update kunde inte uppdatera ens version 1511 så jag körde installationen från stickan och valde att behålla alla program och filer. Fungerar perfekt.

Testa detta, men det går inte heller då det kräver adm.behörighet för att installera programmet..
När ja försöker installera ett program så händer ingenting på kanske 3 minuter, sen så kommer det upp "kunde inte hitta filen D;//..."

Tror du det går om man installerar programmet från en annan dator på en extern hårddisk, för att sedan starta programmet från den hårddisken på rätt dator?
Citera
2016-11-09, 09:50
  #7
Medlem
1FFs avatar
Skapa, externt, ett reparations/installations media och boota från det och hantera Os`et.

Ta ut disken och töm den ifrån en docka, kan gå trots problemen. Ominstallera sedan.

Men förslag #1 borde gå.
Citera
2016-11-09, 11:43
  #8
Medlem
KonstigaGrannens avatar
Tjena

Jag rekommenderar också att börja om.

Jag har haft konstiga buggar i windows 10 som aldrig riktigt gått att åtgärda förutom hel nyinstallation.

Spelade ingen roll vilka uppdateringar jag tog bort eller ominstallerade så var buggarna kvar.

Spara många timmar och kanske rentav dagar på att göra ominstallation direkt.
Spara först alla dina dokument och andra filer du vill ha kvar förståss

Ladda hem Media Creation Tool och bränn en DVD eller skapa bootbart USB minne från den guiden och installera om.

Har du en licens som är uppdaterad från windows 7 eller 8 så väljer du "har ingen produktnyckel" i installationen så får du aktiverat windows då du kopplar upp dig då maskinvaruidnumret kontrolleras mot microsofts server.

Om du undrar något mer så skriv och citera mig så kan jag försöka svara
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback