Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-07, 17:25
  #1
Medlem
Endast lyssnat på 3/5 avsnitt kan jag börja med att säga men det är som nedan.

I ett uppmålat dystopiskt samhälle i Sverige 2031 hör man historien om uppkomsten till en terrorgrupp bestående av 5 kvinnor med invandrarbakgrund.

Det grundar sig med att man får höra en intervju om varför terrorgruppen uppkom. Där hör man historien om en illegal invandrare som blev hemskickad till Kabul där han dog av en bilbomb. Och regeringen med främlingsfientliga partier i toppen har beslutat att dra tillbaka alla PUT från de senaste åren.
Detta gör att man på ett inte så subtilt sätt drar parallellen mellan gestapo och svenska polisen i dessa metoder för att hitta folk som skall deporteras. (Med t.ex. Raider i lägenheter och allmänna hot.)

I en fredlig manifestation för att få flyktingarna att stanna kommer också ett gäng kallblodiga nazister och börjar hugga ner folk med kniv medan polisen tittar på.

Polisen kör sedan också efter några illegala och skjuter dem kallblodigt på öppen gata.

Allt utmynnar i polismord och (bil)bomber i Malmö av terrorgruppen.

Slutsats om vad jag kommit fram till:
SD styr landet.
Svenska polisen jämförs med Gestapo och polisen i USA som skjuter afroamerikaner.
Det är ett nazityskland liknande beteende över hela deporteringsprocessen.
Det är Sveriges fel att folk dör i Mellanöstern (dvs de som skickas tillbaka)
Terrorgruppen rättfärdigar sina handlingar då det är mot en nazistisk storebror. (Men de sitter ändå inne)

Frågeställning:
Är det såhär man/vi/ni tror att sverige kommer se ut 2031 om ej s/m sitter vid makten?
Citera
2016-11-09, 10:38
  #2
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swanen92
Endast lyssnat på 3/5 avsnitt kan jag börja med att säga men det är som nedan.

I ett uppmålat dystopiskt samhälle i Sverige 2031 hör man historien om uppkomsten till en terrorgrupp bestående av 5 kvinnor med invandrarbakgrund.

Det grundar sig med att man får höra en intervju om varför terrorgruppen uppkom. Där hör man historien om en illegal invandrare som blev hemskickad till Kabul där han dog av en bilbomb. Och regeringen med främlingsfientliga partier i toppen har beslutat att dra tillbaka alla PUT från de senaste åren.
Detta gör att man på ett inte så subtilt sätt drar parallellen mellan gestapo och svenska polisen i dessa metoder för att hitta folk som skall deporteras. (Med t.ex. Raider i lägenheter och allmänna hot.)

I en fredlig manifestation för att få flyktingarna att stanna kommer också ett gäng kallblodiga nazister och börjar hugga ner folk med kniv medan polisen tittar på.

Polisen kör sedan också efter några illegala och skjuter dem kallblodigt på öppen gata.

Allt utmynnar i polismord och (bil)bomber i Malmö av terrorgruppen.

Slutsats om vad jag kommit fram till:
SD styr landet.
Svenska polisen jämförs med Gestapo och polisen i USA som skjuter afroamerikaner.
Det är ett nazityskland liknande beteende över hela deporteringsprocessen.
Det är Sveriges fel att folk dör i Mellanöstern (dvs de som skickas tillbaka)
Terrorgruppen rättfärdigar sina handlingar då det är mot en nazistisk storebror. (Men de sitter ändå inne)

Frågeställning:
Är det såhär man/vi/ni tror att sverige kommer se ut 2031 om ej s/m sitter vid makten?

Detta låter väldigt mycket som en Sveriges Radios produktion men jag står över, tack.
Jag lyssnade igenom hela P3 series förra omgång "De dödas röster".
Den var helt opolitisk men den var dåligt gjord och fångade mig inte alls så jag kommer hoppa över denna.
Citera
2016-11-14, 15:39
  #3
Medlem
Custom_mades avatar
Vidrigaste jävla programmet någonsin, har de ingen skam i kroppen?
Citera
2016-11-24, 13:47
  #4
Medlem
Mulla Krekars avatar
Lyssnade på serien igår, o håller med Swanen92;

-SD styr landet
-En fascistisk poliskår
-Den obligatoriska nazist-attacken
-Snyft-vänstern bildar en terrorgrupp
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback