Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-07, 15:05
  #1
Medlem
http://www.dagensmedia.se/medier/dag...stodet-6802566

Hur blir detta för de medier som inte delar en pk:ism som de flesta etablerade medier idag delar? Dessutom undrar jag hur denna "nämnden" som ska sitta som opolitiskt råd för vilka som delar de rätta värderingarna och således får presstöd.

Är inte risken med detta att man tränger in alla alternativ media i ett hörn som gör att de behöver ekonomiskt stöd från annat håll, vilket kan leda till en extrem partiskhet. Ex ett ekonomiskt stöd ifrån Ryssland, Saudi, etc .
Citera
2016-11-07, 15:06
  #2
Medlem
Ytterligare källa, och vinkling (kanske)

http://www.friatider.se/presst-d-avs...ternativ-media
Citera
2016-11-07, 15:14
  #3
Medlem
Såg att jag var tvåa på detta, sorry. Om mod vill så kan denna tas bort
Citera
2016-11-07, 16:17
  #4
Medlem
Orm Ondes avatar
Håller med trådskaparen men är inte förvånad med tanke på den debattnivå vi har i Sverige idag. Alla som inte tycker det som husse tycker skall kuvas.

Bonnier och Schibsted är att gratulera.
Citera
2016-11-08, 06:58
  #5
Medlem
Parasitoids avatar
Det nya "mediastödet" liknar mer på hur länder som Ryssland, Turkiet eller Nord-Korea styr sina medier i den riktning de själva önskar och vad är nästa steg frågar man sig? Censuren och propagandan pågår för fullt redan nu pga att valet närmar sig...och de flesta av oss förstår precis det här. Det kommer dessutom att få precis motsatt effekt av den önskade, som är att vända opinionen inför valet. Man är rädd och det framgår tydligt med det här förslaget. Måste säga att metoderna att stoppa oliktänkande börjar blir allt mer fascistliknande i det här landet och förslag som detta kommer dessutom att få precis motsatt effekt, nämligen att än fler människor blir misstänksamma mot etablissemanget. SD, ja de gnider sig i händerna såklart eftersom detta gynnar dem, precis som all annan galenskap som pågår i samhället också. Hycklande hotell som tvingas pudla, för att dom hyrt ut lokaler till ett demokratiskt parti. Eller avbokar artister med fel sympatier. Vad är det vi bevittnar idag egentligen? Dödsryckningarna efter vänsterns inflytande i svensk politik. Det hade inte sett ut så här om dom kännt sig trygga i sin båt. Vad som skrivs i media och vad som föreslås i riksdagen andas pur desperation.
Citera
2016-11-08, 12:50
  #6
Medlem
Ja det blev ju en liten minitråd kring detta iallafall. Ja, jag är orolig att detta kommer att leda till bara skit och ännu mera skit. Frågan är hur stort problemet egentligen är. Hur brett och långt sträcker sig detta odemokratiska och diktatoriska tänk?

Samhället är så långt ifrån demokrati som jag någonsin upplevt. Klart att det inte går att säga att Sverige är som nordkorea, men tyvärr kan man göra vissa liknelser. Att inte regering och de andra riksdagspartierna inser att deras agerande gentemot ex SD, som är mobbing, ger andra företag, institutioner, organisationer och liknande i samhället rätten att göra liknande gentemot sd och högerextrema. Denna mobbing leder ju bara till ett mer segregerat samhälle med utanförskap på alla plan. Har aldrig röstat på sd och inte ens tänkt tanken, men samhällets agerande mot dem har gjort att jag har så djupt bestämt mig för att rösta på sd i nästa val, just för att motverka denna sjuka värld som löfven, batra, lööf mm har skapat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback