Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-05, 12:05
  #61
Medlem
Mackan52s avatar
Nä, det är bara navelskådande och insnöad svensk skitmedia som tyckte det var dags att folket riktade sin fokus åt andra frågor istället, som Jimmie Åkessons rasistiska middag, Timell som tafsar på kameramän och de stackars, stackars flyktingarna

Anledningen till att det är så tyst om E-sport är för att E-sport är störst utomlands och svensken tittar hellre på showmatcher i fotboll samt att media tror "utlandet" är en maträtt. E-sport följdes och fick en stund i svenska rampljuset pga lättare nyhetstorka, men media har annat att älta om nu (mest flyktingrelaterat nonsens) således går världen vidare utan Sverige, igen.

Ni måste tänka på att bara för att det inte får uppmärksamhet i Sverige betyder det inte att det inte finns eller inte är stort, pachinko och sumobrottning dör knappast ut för att P1 inte gör ett reportage om det mellan Zlatans nya paraply och Jimmie Åkessons nazi goreng.
Citera
2017-11-06, 21:32
  #62
Medlem
Kan bara komma med en observation om att de börjat visa e-sport-streams med projektorer på studentnationer (studentklubbar) i Uppsala.
Citera
2017-11-17, 22:38
  #63
Medlem
Gregory.Houses avatar
Det är större än nånsin i vissa länder och det växer mer för varje år.
Citera
2017-12-06, 18:12
  #64
Medlem
ständigt växande sport dock kommer ju alltfler spel... jag är ju ganska old school så gillar enbart kika på DOTA 2/starcraft tycker lol/vainglory whatever är för småbarn
Citera
2017-12-29, 21:31
  #65
Medlem
Svar ja,, det är ohälsosamt
Citera
2017-12-30, 21:53
  #66
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Svar ja,, det är ohälsosamt

Det om något är ju totalt irrelevant för dess popularitet. Sluta tramsa. E-sport har aldrig varit större. Det styrs av tillgång och efterfrågan och har inget med hur pass hälsosamt det är att göra. Sen har mitt intresse för det dalat, men det är för att jag knappt har ork till något längre annat än att jobba..
Citera
2017-12-31, 12:59
  #67
Medlem
56ks avatar
Helt klart att E-Sporten har dött, jag menar Dota 2 Ti1 2011 hade 1,6 miljoner dollar i prispotten, Dota 2 Ti7 2017 hade bara 24 miljoner dollar.
Citera
2017-12-31, 15:09
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Helt klart att E-Sporten har dött, jag menar Dota 2 Ti1 2011 hade 1,6 miljoner dollar i prispotten, Dota 2 Ti7 2017 hade bara 24 miljoner dollar.

Precis. E-sporten är här för att stanna och kommer bara växa och utvecklas.
Citera
2017-12-31, 15:22
  #69
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Det om något är ju totalt irrelevant för dess popularitet. Sluta tramsa. E-sport har aldrig varit större. Det styrs av tillgång och efterfrågan och har inget med hur pass hälsosamt det är att göra. Sen har mitt intresse för det dalat, men det är för att jag knappt har ork till något längre annat än att jobba..

Skönt att höra att du blivit vuxen med tillslut

Hade en diskussion om det här på jobbet och märkte att folk inte vett skillnad på idrott och sport.
Men nej intresset dalar inte alls.
Citera
2017-12-31, 22:59
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Det om något är ju totalt irrelevant för dess popularitet. Sluta tramsa. E-sport har aldrig varit större. Det styrs av tillgång och efterfrågan och har inget med hur pass hälsosamt det är att göra. Sen har mitt intresse för det dalat, men det är för att jag knappt har ork till något längre annat än att jobba..


Så bra då. Kanske vi skall marknadsföra tobak och alkohol bättre när vi liks håller på

Vill aldrig se en e sportare komma in RF
Citera
2018-01-01, 17:41
  #71
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Så bra då. Kanske vi skall marknadsföra tobak och alkohol bättre när vi liks håller på

Inte jämförbart då tobak, som i rökning, bevisat leder till cancer och det går inte att bruka den på ett ofarligt nivå. Alkohol går visserligen att bruka i måttliga mängder men i Sverige så utgörs reklamen av det stora byggnaden som alla känner till.

Intressant nog är reklam överhuvudtaget inte hälsosamt då vi har både shopaholic (hur många år kommer det ta tills det räknas som beroende och missbruk?) och även fetma om reklamen handlar om mat.

Om vi ska hållas oss då till andra sporter, som du har nämnt i den andra tråden, så är varken kampsport eller motorsport hälsosamma för utövarna och har skaderisker. Motorsport kan även vara tveksam ur miljösynpunkt, ajabaja, Finns det några bevisade risker med e-sport? Med det menas utövning -> skaderisk, inte personer med skadebeteende -> dras till sporten (ex: de asociala med depression spelar spel, de våldsamma dras till kampsport).

Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Vill aldrig se en e sportare komma in RF

De lär de dock aldrig göra om den första punkten för att vara med är att man utövar just idrott och inte sport.
Citera
2018-01-05, 23:24
  #72
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Skönt att höra att du blivit vuxen med tillslut

Hade en diskussion om det här på jobbet och märkte att folk inte vett skillnad på idrott och sport.
Men nej intresset dalar inte alls.

Mjo, utöver det dricker jag för mycket vissa helger på grund av stressen. Vissa gånger är det nog på gräns till "drogutlöst" psykos..
Ska skärpa mig så kanske vi kan återses och spela lite i framtiden. Men jag har aldrig med någon drog förutom alkohol fått liknande tokerier. Inte ens med hallucinogener, dessa kan jag ta med ro. Alkohol får mig att snea nå så jävelskt vissa gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Så bra då. Kanske vi skall marknadsföra tobak och alkohol bättre när vi liks håller på

Vill aldrig se en e sportare komma in RF

Haha, va? Sport "fysisk" sådan har tillfört mänskligheten lite och inget därtill. De som verkligen är guld värd är forskare och utvecklare och de syns knappt och hörs knappt. För gemene man är inte intresserad. Sport är trams, lek, fjanteri oavsett grad av fysisk aktivitet. Inse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback