Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-18, 16:53
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolladde
Du har minsann inte varit på ett e-sportsevent, det är samma typ av gemensskap när det är tillexempel en major i CS:GO även om den är i mindre skala pga mindre marknadsföringsbudgetar

Jodå har varit på dreamhack för 2 år sedan men återigen skapar. Fotbolls VM medialt uppmärksamhet eftersom alla länder i hela världen kan få chansen

E sport sitter o samma fack som golf, tennis och motorsporter att man måste ha rika föräldrar för att få chansen att utvecklas
Citera
2018-06-18, 16:57
  #122
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Ja eftersom han troligtvis lär sluta som alla andra spelare med knark, Avicii tog väl självmord för två månader sedan?

Hellre att han då spelar i division 2 fixar en bra utbildning och kör den vägen istället
Så att producera musik och e sport är samma sak eller vadå?
Citera
2018-06-18, 22:07
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Tar du ut 100 000 e sportare på amatörmivå och sedan samma med fotbollsspelare och ber dem att göra ett fystest lär det. Se annorlunda ut och det vet du
Öh, ja. Självklart, har jag sagt något annat? Självklart är 100 000 personer som alla flertalet gånger i veckan tränar styrka och kondition bättre på ett fystest än 100 000 där bara några tränar styrka och kondition flera gånger i veckan.

Tar du ut 100 000 fotbollsspelare på amatörnivå spelar flera tiotusentals av dem e-sport på amatörnivå, det vet du.

Edit: Nu när jag läst dina inlägg på förra sidan så förstår jag att jag inte ska vara så hård mot dig. När jag tänker på hur du skriver, resonerar och uttrycker dig så kan jag förstå att du har svårt att förstå och ta in nya saker som du själv inte känner starkt för. Inget illa menat, alla är vi olika

Hörru, laban, läs det här https://m3.idg.se/2.1022/1.686773/es...ort-redan-2024

Vill också tillägga att jag själv inte spelar några spel längre, som de flesta i min generation slutade jag med det för ett par år sedan.
__________________
Senast redigerad av LAROmofo 2018-06-18 kl. 22:14.
Citera
2018-06-18, 22:13
  #124
Medlem
Det ökar.
Citera
2018-06-19, 16:37
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Så att producera musik och e sport är samma sak eller vadå?

E sport och musik har mycket pengar involverat i ung ålder därav svårt att hantera dem
Citera
2018-06-19, 16:39
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LAROmofo
Öh, ja. Självklart, har jag sagt något annat? Självklart är 100 000 personer som alla flertalet gånger i veckan tränar styrka och kondition bättre på ett fystest än 100 000 där bara några tränar styrka och kondition flera gånger i veckan.

Tar du ut 100 000 fotbollsspelare på amatörnivå spelar flera tiotusentals av dem e-sport på amatörnivå, det vet du.

Edit: Nu när jag läst dina inlägg på förra sidan så förstår jag att jag inte ska vara så hård mot dig. När jag tänker på hur du skriver, resonerar och uttrycker dig så kan jag förstå att du har svårt att förstå och ta in nya saker som du själv inte känner starkt för. Inget illa menat, alla är vi olika

Hörru, laban, läs det här https://m3.idg.se/2.1022/1.686773/es...ort-redan-2024

Vill också tillägga att jag själv inte spelar några spel längre, som de flesta i min generation slutade jag med det för ett par år sedan.

Kan nog stämma att det finns fotbollsspelare som Zlatan som lirar lite Fifa 18 på soffan men det handlar mer om. Utvecklingen med kanske 12-18 timmar stillasittande gentemot fotbollsspelare som idrottare ofta och är ute och umgås med polare

Ska ta och efterforska hur deras vardag ser ut i detalj men e sport gynnar inte hälsan för fem. Öre det är vi nog båda överens om
Citera
2018-06-19, 16:52
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Kan nog stämma att det finns fotbollsspelare som Zlatan som lirar lite Fifa 18 på soffan men det handlar mer om. Utvecklingen med kanske 12-18 timmar stillasittande gentemot fotbollsspelare som idrottare ofta och är ute och umgås med polare

Ska ta och efterforska hur deras vardag ser ut i detalj men e sport gynnar inte hälsan för fem. Öre det är vi nog båda överens om
Nej, jag tror inte att 12-18h stillasittande är positivt för hälsan, det skrev jag förut. Men den stora majoriteten som spelar dator/tv-spel sitter inte så länge. Zlatan som du nämner tex, spelade CS när han var yngre, det kunde man se i en dokumentär. Som jag har skrivit sen jag började i tråden, de flesta spelar en timme eller två om dagen, kanske lite mer på helgen. Istället för att se en film med polarna spelar man tillsammans istället, så ser det ut för den absoluta majoriteten.

Men precis som det finns folk som överdrivet mycket är ute och springer (folk med ätstörningar och liknande) så finns det folk som spelar så mycket att det påverkar hälsan negativt. Men det är är inte det vanliga.

Förresten, jag ber om ursäkt för min dåliga ton i det förra inlägget. Kändes inte okej när jag läste det nu.
Citera
2018-06-19, 17:16
  #128
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
E sport och musik har mycket pengar involverat i ung ålder därav svårt att hantera dem
Så det är inte bra att tjäna pengar på sitt yrke?
Citera
2018-06-19, 17:17
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LAROmofo
Nej, jag tror inte att 12-18h stillasittande är positivt för hälsan, det skrev jag förut. Men den stora majoriteten som spelar dator/tv-spel sitter inte så länge. Zlatan som du nämner tex, spelade CS när han var yngre, det kunde man se i en dokumentär. Som jag har skrivit sen jag började i tråden, de flesta spelar en timme eller två om dagen, kanske lite mer på helgen. Istället för att se en film med polarna spelar man tillsammans istället, så ser det ut för den absoluta majoriteten.

Men precis som det finns folk som överdrivet mycket är ute och springer (folk med ätstörningar och liknande) så finns det folk som spelar så mycket att det påverkar hälsan negativt. Men det är är inte det vanliga.

Förresten, jag ber om ursäkt för min dåliga ton i det förra inlägget. Kändes inte okej när jag läste det nu.

Zlatan spelar även fortnite i dagsläget!
Citera
2018-06-19, 18:30
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Så det är inte bra att tjäna pengar på sitt yrke?

I ung ålder nej, kolla vad som hände med Mike Tyson
Citera
2018-06-19, 18:31
  #131
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
I ung ålder nej, kolla vad som hände med Mike Tyson
Boxning är en riktig sport och nu är det också fel?
Citera
2018-06-19, 18:35
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LAROmofo
Nej, jag tror inte att 12-18h stillasittande är positivt för hälsan, det skrev jag förut. Men den stora majoriteten som spelar dator/tv-spel sitter inte så länge. Zlatan som du nämner tex, spelade CS när han var yngre, det kunde man se i en dokumentär. Som jag har skrivit sen jag började i tråden, de flesta spelar en timme eller två om dagen, kanske lite mer på helgen. Istället för att se en film med polarna spelar man tillsammans istället, så ser det ut för den absoluta majoriteten.

Men precis som det finns folk som överdrivet mycket är ute och springer (folk med ätstörningar och liknande) så finns det folk som spelar så mycket att det påverkar hälsan negativt. Men det är är inte det vanliga.

Förresten, jag ber om ursäkt för min dåliga ton i det förra inlägget. Kändes inte okej när jag läste det nu.

Det handlar om utvecklande av e sport där många företag och lobbyister kommer att promota och hjärntvätta barn att hellre sitta inne och spela än att gå ut och spela fotboll

Just den utvecklingen jag är orolig över och visst kan det vara som så att en stor del av min barndom gick till tv spel och därmed förlorade jag en enorm bit över att vara social, a har fått kämpa att ha vänner och nu då jag har barn och vänner känns det bättre, det tog dock 37 år för mig att fixa den biten

Nu sitter a n förvisso med mikrofon och skrattar då man spelar men hoppas du förstår min poäng

Det är inte bra på amatör nivå att bara sitta inne och spela som ung person och curlingföräldrsr som inte får barnen att röra på sig

Lekparkerna är inte som det var för 30 år sedan,
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback