Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-06, 22:53
  #1
Medlem
Brassenss avatar
"– Min åsikt är att USA ligger bakom mycket av kaoset som råder i världen just nu. Om vi tittar på USA:s roll internationellt handlar det mycket om att säkra världen för kapitalismen, svarade Kajsa Ekis Ekman.

Då fick hon mothugg – med en parallell till forumet Flashback.

– Det där är Flashback, sa Roland Poirier Martinsson.

– Det är inte Flashback. Jag har läst hennes mejl, jag vet inte om du har gjort det, svarade Kajsa Ekis Ekman."

http://www.expressen.se/nyheter/brak...-ar-flashback/
__________________
Senast redigerad av Brassens 2016-11-06 kl. 22:56.
Citera
2016-11-06, 22:56
  #2
Medlem
yiys avatar
Fattar jag inte, eller är "det där är Flashback" menat som att det är majoritetens åsikt på detta forum?
Citera
2016-11-06, 23:11
  #3
Medlem
Ironiskt, med tanke på att 95% av det som skrivs här på Flashback är långt mycket vettigare än det som sägs/skriv i Expressen.
__________________
Senast redigerad av Ollebollesolle 2016-11-06 kl. 23:24.
Citera
2016-11-06, 23:35
  #4
Avstängd
"Det där är Flashback" måste betyda att det är gemene svensk medborgares uppfattning. Hatten av för det uttalandet.
Citera
2016-11-07, 09:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Svenska Dagbladet? Expressen TV var det - INTE Svenska dagbladet. Läs på, sopa!

Roland Poirier Martinsson brukar skriva i SvD. Varför ska han ta ansvar för vad som skrivs i Expressen?
Citera
2016-11-07, 09:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rn.m
Roland Poirier Martinsson brukar skriva i SvD. Varför ska han ta ansvar för vad som skrivs i Expressen?

Detta gäller vad som SADES (muntligt) i EXPRESSEN-tv (Inte SVD). Inget annat. Vad har du så svårt att förstå?
Citera
2016-12-09, 15:46
  #7
Medlem
Tycker inte det är en stor nyhet, vem bryr sig. Alla ser att de har båda huvuden i sina ärslen.

Jag är här för jag har problem med språket... Vad menar expressen med "Då fick hon mothugg – med en parallell till forumet Flashback."? Ska det inte stå "Då fick han mothugg"? För det var Roland som drog parallellen först, eller hur? "– Det där är Flashback, sa Roland Poirier Martinsson" Eller var det bara så att de utelämnade biten som Kajsa drog upp om flashback, innan Roland kontrade med sitt "Det där är flashback?".

Snälla hjälp mig! Jag är svensk osv, har inget problem med språket, men vad fan är det som händer?

Edit: Har kollat på klippet nu... Men vadå "Då får hon mothugg - med parallell till flashback?"

Alltså Han GER henne mothugg, och hon får mothugget, som är en parallell till flashback?
__________________
Senast redigerad av Sipofa 2016-12-09 kl. 15:50.
Citera
2017-01-24, 15:11
  #8
Medlem
goran744s avatar
Jag tycker mer att " det där är Flashback" är som en nagel i ögat på etablissemanget.
Som att de går in varenda dag och: kolla vad man säger om saken på Flashback.
Vi måste veta vad man tycker....
Viktigt forum för dem😂
De gör dessutom reklam för Flashback kan jag tycka.
De som inte vet vad forumet är får tipset av dem.
Något är det med Flashback som drar i etablissemanget.
Jag tar det som att man känner stor RESPEKT för forumet och då måste man prata skit om det lite då och då...

Jag har till och med sett i en bok att Flashback var med.
Någon deckare var det.
__________________
Senast redigerad av goran744 2017-01-24 kl. 15:14.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback