Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-06, 21:21
  #1
Medlem
Hur lätt är det att immigrera till Kanada efter att man gått klart sin utbildning här i Sverige? Utbildningen det gäller är civilingenjör inom datateknik från CTH, alltså master's in computer science. Jag kommer vara klar vid 24 års ålder och jag kan då som jag förstår det börja med Canada Sweden youth exchange där jag kan jobba utan att behöva sponsor i 1 år? Efter det året så är det bara att hoppas på att arbetsgivaren väljer att sponsra en?

Hur är det med löner och jobb för software engineers/developers i Toronto och de närliggande områdena? Vancouver är ju bra mycket dyrare att bo i men lönen lär ju vara därefter också? Runt $66k i toronto är väl ganska vanligt som ingångslön för en software engineer?

Jag har bara varit i Winnipeg innan och tyckte det var en ganska trevlig stad.
Citera
2016-11-06, 21:29
  #2
Medlem
Jag önskar dig lycka till, men kan inte något om detta, dock vill jag påpeka att det heter emigrera i sammanhanget.
Citera
2016-11-06, 21:34
  #3
Medlem
Svenskares avatar
Håller med Redax jag tror emigrera är ordet du letar efter? Men det är ju förargligt att en person med masterexamen i Sverige inte visste om det?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2779201

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback