Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-12-01, 13:44
  #25
Medlem
leffelurs avatar
Hejsan!

Nu står jag här forfarande med lite ångest över att jag snart tar eget initiativ att sluta med Oxycontinet och oxynorm men jag vet inte hur jag ska gå tillväga?
Jag äter ju 10mg ×2 stesolid om dagen oxå samt 600mg lyrica så det borde ju göra att urtrappningen borde gå lättare...?

Men jag mår så dåligt bara av att vara beroende av oxy preparaten 😢 så dom ska bort vill jag....

Jag vill inte köpa nått svart för att klara av sluta med oxyn...

Samtidigt kan jag ju inte gå å ha ont sen när skiten är ute ur kroppen så vad skulle vara ett bra preparat som man kanske kan ta vid behov vid smärt toppar??
Hoppas några har några idéer? Snälla snälla!

Tack för er hjälp ❤

Mvh leffelur
Citera
2016-12-01, 14:53
  #26
Medlem
leffelurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffelur
Hejsan!

Nu står jag här forfarande med lite ångest över att jag snart tar eget initiativ att sluta med Oxycontinet och oxynorm men jag vet inte hur jag ska gå tillväga?
Jag äter ju 10mg ×2 stesolid om dagen oxå samt 600mg lyrica så det borde ju göra att urtrappningen borde gå lättare...?

Men jag mår så dåligt bara av att vara beroende av oxy preparaten 😢 så dom ska bort vill jag....

Jag vill inte köpa nått svart för att klara av sluta med oxyn...

Samtidigt kan jag ju inte gå å ha ont sen när skiten är ute ur kroppen så vad skulle vara ett bra preparat som man kanske kan ta vid behov vid smärt toppar??
Hoppas några har några idéer? Snälla snälla!

Tack för er hjälp ❤

Mvh leffelur


???
Citera
2016-12-02, 15:37
  #27
Medlem
leffelurs avatar
Ingen som kan hjälpa mig? ?? Hur faan Ska jag göra? ???
Citera
2016-12-02, 16:01
  #28
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffelur
Ingen som kan hjälpa mig? ?? Hur faan Ska jag göra? ???
Med all respekt, så är nog drogrehab lite fel forumsdel för din fråga.
Kanske (FB) Medicin och hälsa är ett bättre ställe, annars är det väl (FB) Opiater och andra opioider som ligger närmast.

Hoppas du klarar av det utan nya beroendeframkallande medel, för jag tror inte det finns några icke beroendeframkallande alternativ.
Läkarbesök?
Citera
2016-12-03, 13:08
  #29
Medlem
leffelurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Med all respekt, så är nog drogrehab lite fel forumsdel för din fråga.
Kanske (FB) Medicin och hälsa är ett bättre ställe, annars är det väl (FB) Opiater och andra opioider som ligger närmast.

Hoppas du klarar av det utan nya beroendeframkallande medel, för jag tror inte det finns några icke beroendeframkallande alternativ.
Läkarbesök?

Jo du har nog rätt morfar. Ska skriva där istället 👍

Tack Mvh leffelur
Citera
2016-12-05, 17:48
  #30
Medlem
Hade doserna varit högre, lyrican är ju redan maxad men du har ju inte överskridit 600mg/dygn, om du hade gjort det + lite högre oxy och 4mg xanor/dag, så hade du kunnat dö...

Allt e så individuellt med.. Jag ska nog skatta mig lycklig, när jag jämför med andras helvete att sluta så verkar mitt vara "piss i nilen", typ, men sen kanske inställningen har mycket med saken att göra!
Citera
2016-12-05, 19:14
  #31
Medlem
pearsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffelur
Ingen som kan hjälpa mig? ?? Hur faan Ska jag göra? ???

Du ska ta det lugnt. Det finns en anledning till att du äter dessa tabletter och det är enligt mig skillnad på medicinskt beroende och missbruk. Du ska inte ha ångest för att du äter dessa tabletter och har du ångest för att du äter dom ska du absolut inte sluta just nu. Tror du att du kommer kunna leva med dina smärtor om du slutar med medicinen? Om svaret är nej så är det kanske dags att acceptera dessa i ditt liv. Beroende blir alla av dessa på sikt, men du har fördelen att du kan sluta kontrollerat om du vill. Efter som du inte hade problem att sluta senast så tror jag inte det skulle bli problem nu.
Citera
2017-09-26, 16:35
  #32
Medlem
leffelurs avatar
Hejsan! Bumpar tråden

Nu är jag nere på 5+5 oxycontin per dag å på torsdag går jag ner på bara 5 om dagen 😊

Har istället fått norspan 5 mg men blir höjning till 10 mg snart!

Jag tycker hela nedtrappningen gått kanon bra men såklart har väll stesolid 10+10 per dag och 2 mg xanor vid behov hjälpt till!

Men för att klara att arbeta å klara vardagen så måste jag ha någon smärtlindring för dom har sagt nej till operation för den blir för omfattande...

Men hur funkar norspan? Egentligen kan jag väll klippa oxyn helt för buprenofenet tar väll bort andra opiater va?

Tacksam för svar angående norspan 🖒

Mvh leffelur
Citera
2017-09-26, 19:10
  #33
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffelur
Men hur funkar norspan? Egentligen kan jag väll klippa oxyn helt för buprenofenet tar väll bort andra opiater va?

Tacksam för svar angående norspan 🖒

Mvh leffelur


Nu är jag inte helt 100 på om följande stämmer för alla: men för mig så har det alltid fungerat att köra Oxy + Buprenorfin. Däremot Morfin + Buprenorfin så brukar det bli knas.

Hur det fungerar på biokemisk nivå har jag ingen aning om, men för MIG så har det fungerat. Och samtidigt så hoppas man ju läkaren har någorlunda koll på vad för mediciner hen skjutsar i dig!

Hur just norspan fungerar, om det är det som är din fråga, så är det ju som du säkert märkt i form av plåster. Dessa plåster släpper 5mcg, 10mcg eller 25mcg (mcg = microgram) per timma i 5 dagar. (Plockar siffror ur minnet, men jag tror de stämmer). Ett plåster som släpper 5mcg/h innehåller totalt 5mg. Dessa 5mg får du i dig under dessa 5 dagar. (Nu räknade jag och matten går inte riktigt ihop, men du förstår hur jag menar, sen om plåstret ska sitta på i 4, 5 eller 7 dagar minns jag inte)
Citera
2017-09-27, 11:33
  #34
Medlem
leffelurs avatar
Okej tack 🖒

Hur kan man jämföra norspan kontra oxycontin i dos? Det kanske inte ens går?

Läkarna säger ju ingenting om sånt...

Mvh leffelur
Citera
2017-09-27, 11:55
  #35
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffelur
Okej tack 🖒

Hur kan man jämföra norspan kontra oxycontin i dos? Det kanske inte ens går?

Läkarna säger ju ingenting om sånt...

Mvh leffelur


Inte en blekaste. Det kanske finns något halvflummigt system där de har någon ekvivalens mellan dem i smärtlindringssyfte. Jag har aldrig använt något av det mot smärta så jag vet inte.
Citera
2017-09-27, 15:58
  #36
Medlem
leffelurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Inte en blekaste. Det kanske finns något halvflummigt system där de har någon ekvivalens mellan dem i smärtlindringssyfte. Jag har aldrig använt något av det mot smärta så jag vet inte.


Okej du har bara använt det i rus syfte då?

Mvh
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback