Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-06, 19:58
  #1
Medlem
Katans avatar
Tjo!

Spelade en hel del Warhammer Fantasy och andra figurspel för ett antal år sedan och har nu på senare tid blivit riktigt sugen på att börja måla/bygga/spela igen.

Därför undrar jag:
Är det någon som kan rekommendera ett startset med färger (alternativt penslar också) som man kan inhandla för att starta upp hobbyn igen?

Mvh
Citera
2016-11-07, 04:48
  #2
Medlem
Jag brukar gå förbi en sådan butik.
Den ligger nedanför Åhlens i Sthlm.
Bakgata nästan vid Danska restaurangen Beefhouse eller vad de nu heter.
De borde ha det du söker.
Citera
2016-11-07, 09:47
  #3
Medlem
Katans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colan33
Jag brukar gå förbi en sådan butik.
Den ligger nedanför Åhlens i Sthlm.
Bakgata nästan vid Danska restaurangen Beefhouse eller vad de nu heter.
De borde ha det du söker.

Bor tyvärr lite för långt bort. Men hade tänkt att gå in i närmsta butik jag hittar om jag inte får ett bra svar här.

Tack ändå!
Citera
2016-11-10, 06:49
  #4
Medlem
Citadel hade ett stort startpaket med tillhörande låda jag köpte för ett par år sedan. Många färger av olika sorter (base, shades etc) som var väldigt bra. Gillade dock inte riktigt deras penslar men tyckte the Army painters penslar var riktigt bra. Kanske går att hitta billigt på ebay men annars verkar det vara en dyr hobby
__________________
Senast redigerad av Diametral 2016-11-10 kl. 06:53.
Citera
2016-11-14, 17:15
  #5
Medlem
Är du beredd att lägga ut lite pengar, köp GWs startset, såväl Base som Layer (då får du 10 grundfärger samt 20st färger i ljusare nyanser för att göra de olika färlagrena. En pensel ingår till varje startset.

Vill du vara mer ekonomiskt algd kan du kika lite på Army Painter eller Valejo. Army Painter gör bra penslar,särskitl deras Drybrush är bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback