Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-16, 12:54
  #25
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Någon med koll på Sportlifes produkter? Deras Whey 80 är ju ganska billigt i Estland och Finland bland annat. Men är det värt att ens köpa då? Väldigt stort/känt märke i den delen av skandinavien/norden.

http://www.sportlife.fi/tuotteet/whey100/ (på finska)

Ser inte ut att vara något fel på det proteinet. Väldigt lik förpackningen som Star Nutrition använder till sitt Whey-80.
Citera
2017-08-16, 12:55
  #26
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ser inte ut att vara något fel på det proteinet. Väldigt lik förpackningen som Star Nutrition använder till sitt Whey-80.

Ja, jag har googlat lite och misstänker samarbete dem imellan.
Citera
2017-08-16, 12:56
  #27
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Ja, jag har googlat lite och misstänker samarbete dem imellan.

Vad ligger priset på? Det finns ju andra sidor som också är prisvärda.
Citera
2017-08-16, 12:59
  #28
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Vad ligger priset på? Det finns ju andra sidor som också är prisvärda.

Jag köpte i butik förra månaden. ~3.2 kg och betalade 38 EUR (minus lite kundrabatt) för deras Whey som länkat.
Men ja, jag har köpt så lite protein i mina dagar att jag itne har en aning på marknaden och dess priser.
Citera
2017-08-16, 13:02
  #29
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Jag köpte i butik förra månaden. ~3.2 kg och betalade 38 EUR (minus lite kundrabatt) för deras Whey som länkat.
Men ja, jag har köpt så lite protein i mina dagar att jag itne har en aning på marknaden och dess priser.

Okej, ca 110 kr/kg, knappast något överpris. Brukar väl ligga däromkring vid storköp.
Citera
2017-08-16, 13:08
  #30
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Okej, ca 110 kr/kg, knappast något överpris. Brukar väl ligga däromkring vid storköp.

Okej, jag jämförde mest butiker bara och fann detta billigast. De marknadsförs i "vanliga" butiker så jag ver skeptisk i början men jag gillar det och har funnit rätt bra info om det tycker jag.
Citera
2017-08-16, 21:36
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Är det denna du syftar på? https://www.norrmejerier.se/produkte...bar-blabar-308

Mjölkprotein står som först i ingredienslistan, inge fel på det proteinet med andra ord.

Japp den kostar en tia där jag bor så äter typ en sån till mellanmål just nu (varje dag).
Citera
2017-08-16, 21:39
  #32
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim-fotografen
Japp den kostar en tia där jag bor så äter typ en sån till mellanmål just nu (varje dag).

Ja, det är i princip godis med tillsatt protein.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback