Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-06, 12:45
  #1
Medlem
Detta felmeddelande får jag när jag ska köra igång multiplayer och vanliga missions på spelet DCS World. Jag kan starta spelet felfritt men när jag ska starta en bana så blir skärmen svart i ett par sekunder och sen kommer felmeddelandet upp i nedre högra hörnet. Jag spelar på en sketen HP laptop (HP Pro book) med "grafikkortet: intel(r) hd graphics 4600. Annars funkar CS:GO perfekt och även att surfa på internet oså, har uppdaterat drivrutiner oså men inget funkar,, vet någon lösningen på detta?

Detta står även efter felmeddelandet i liten text: Grafikdrivrutinen Intel HD Graphics Drivers for Windows 8(R)
O jag har windows 7 så förstår inte vf det står windows 8? (Icke dator kunnig)
Citera
2016-11-06, 13:00
  #2
Medlem
annanmedlems avatar
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2665946
Citera
2016-11-06, 13:54
  #3
Medlem
Tack för tipset men har redan prövat dessa metoder men får det ändå inte att funka, o det konstiga är att det bara kraschar på DCS World men inte på andra spel, några andra tips på vad man kan åtgärda?
Citera
2016-11-06, 17:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LulleF
Detta felmeddelande får jag när jag ska köra igång multiplayer och vanliga missions på spelet DCS World. Jag kan starta spelet felfritt men när jag ska starta en bana så blir skärmen svart i ett par sekunder och sen kommer felmeddelandet upp i nedre högra hörnet. Jag spelar på en sketen HP laptop (HP Pro book) med "grafikkortet: intel(r) hd graphics 4600. Annars funkar CS:GO perfekt och även att surfa på internet oså, har uppdaterat drivrutiner oså men inget funkar,, vet någon lösningen på detta?

Detta står även efter felmeddelandet i liten text: Grafikdrivrutinen Intel HD Graphics Drivers for Windows 8(R)
O jag har windows 7 så förstår inte vf det står windows 8? (Icke dator kunnig)

Hmm. E de via steam du kör ?
Citera
2016-11-06, 17:30
  #5
Medlem
Japp! via steam
Citera
2016-11-06, 18:08
  #6
Medlem
ljudkellgrens avatar
Ibland är det inte den senaste drivrutinen som är den bästa alltid. Prova med lite äldre drivrutiner också.
Citera
2016-11-06, 18:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljudkellgren
Ibland är det inte den senaste drivrutinen som är den bästa alltid. Prova med lite äldre drivrutiner också.
Ska absolut pröva! tack
Citera
2016-11-06, 18:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Hmm. E de via steam du kör ?
Har du någon aning om vad som kan va felet?
Citera
2016-11-06, 23:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LulleF
Har du någon aning om vad som kan va felet?

Jag har mina funderingar. Att de troligen e någon fil någonstans i systemet som är korrupt ( skadad eller fel i ) . Installerat om spelet ? Felet kan ju sitta i någon systemfil i spelet. Som andra nämnt kan de också bero på att den nyare drivrutinen inte fungerar optimalt. Kort o gott tror jag de tillhör mjukvara iallafall 😊.

Som sagt installera om spelet igen om du inte redan gjort det.

Nästa steg borde faktiskt vara att kasta ut drivrutinerna till grafiken och lägga in dom igen. Du hittar drivrutiner o program på lägg till / ta bort program på kontrollpanelen.

Funkar inte det så släng upp Windows loggbok. Loggboken är till för att redovisa precis allt som Windows gör. Det använder sig av olika kodsystem . Men ibland kan man se ett mönster i krasherna av drivrutinerna . Olika programvaror ska inte köras ihop o annat hokus pokus. De e lite överkurs för mig men de finns gott om folk som kan tyda loggboken här 😊
Citera
2016-11-07, 07:55
  #10
Medlem
PeterNosters avatar
I länken till Microsoft i en tidigare post så beskrivs orsaken.
En åtgärd jag kom på är att du i spelet slår på v-sync om den är avslagen. Det ger mer tid för GPUn.

Intelgrafiken är ju inget vidare för spel så förutom att slå på v-sync kan du sänka grafikupplösningen.
Citera
2016-11-08, 23:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Jag har mina funderingar. Att de troligen e någon fil någonstans i systemet som är korrupt ( skadad eller fel i ) . Installerat om spelet ? Felet kan ju sitta i någon systemfil i spelet. Som andra nämnt kan de också bero på att den nyare drivrutinen inte fungerar optimalt. Kort o gott tror jag de tillhör mjukvara iallafall 😊.

Som sagt installera om spelet igen om du inte redan gjort det.

Nästa steg borde faktiskt vara att kasta ut drivrutinerna till grafiken och lägga in dom igen. Du hittar drivrutiner o program på lägg till / ta bort program på kontrollpanelen.

Funkar inte det så släng upp Windows loggbok. Loggboken är till för att redovisa precis allt som Windows gör. Det använder sig av olika kodsystem . Men ibland kan man se ett mönster i krasherna av drivrutinerna . Olika programvaror ska inte köras ihop o annat hokus pokus. De e lite överkurs för mig men de finns gott om folk som kan tyda loggboken här 😊
Tack så mycket för det svaret! Ska kika på de förslag du gett nu direkt!
Citera
2016-11-08, 23:03
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
I länken till Microsoft i en tidigare post så beskrivs orsaken.
En åtgärd jag kom på är att du i spelet slår på v-sync om den är avslagen. Det ger mer tid för GPUn.

Intelgrafiken är ju inget vidare för spel så förutom att slå på v-sync kan du sänka grafikupplösningen.
Tack, ska absolut pröva detta!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback