Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 09:28
  #73
Medlem
Äh, barn växer ur det tids nog. Min snart fyraåring vill ibland pussa på munnen och är väldigt noga med att det blir rätt. Ska jag då vägra det? Nä. Jag orkar inte bråka om en sån sak och dessutom såra honom.
Citera
2018-09-21, 09:37
  #74
Medlem
Pripps3.5s avatar
Min vuxna dotter ville pussa på munnen. Sjukt men "modernt" Kanske. Min vuxna son pussar jag på halsen. Sjukt det med.
Citera
2018-09-21, 10:41
  #75
Medlem
Anonymt.konto12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Ja jag vet Anders Eklund

Bara jag som skrev för fort. Menade munnen såklart.


zzzz...
Citera
2018-09-21, 10:53
  #76
Medlem
Farmors äckliga pussande leder till att herpesvirus överförs till barnet. Kan leda till svåra komplikationer senare i livet.
Citera
2018-09-21, 20:00
  #77
Medlem
Adriadnes avatar
Jag pussar mina barn på kinden men om de vill pussa mig på munnen så får de gärna göra det. De är 1 och 3. Jag är noga med att all form av fysiska ömhetsbedyrelser som pussar och kramar ska vara frivilliga och helst initieras av barnen själva, detsamma gäller för släktingar osv. Om mina barn vill pussa mormor på munnen så får de göra det för mig, om mormor är ok med det. Jag tänker att det är fortsatt ok upp till 14-årsåldern typ. Om min son vill pussa mig eller mormor på munnen när han är 14 så får vi nog ta upp saken till diskussion...
Citera
2018-09-21, 20:02
  #78
Medlem
Endast på kinden.
Citera
2018-09-21, 20:35
  #79
Medlem
fearnomans avatar
Så bissart att pussa barn på munnen, vem fan vet hur mycket insekter, dammråttor och grus som de har mumsat i sig.
Citera
2018-09-22, 05:06
  #80
Medlem
Nä. Känns inte ok.
Citera
2018-09-22, 23:42
  #81
Medlem
Madeleine-Ss avatar
För mig är det självklart att pussa sin bebis på munnen. Mina barn har fortsatt pussa på munnen men jag har låtit dom bestämma själva hur länge. Sonen som är 11 år pussas inte på munnen länge, kommer inte ihåg riktigt när det slutade men jag pussar honom på pannan fortfarande. Dottern är 8 år och hon pussar fortfarande mig och sin pappa på munnen. Hunden pussar vi också och alla har extremt bra immunförsvar i familjen. 0 vab-dagar hittills, jag tror på att lite skit rensar magen.
Citera
2018-09-23, 11:23
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madeleine-S
För mig är det självklart att pussa sin bebis på munnen. Mina barn har fortsatt pussa på munnen men jag har låtit dom bestämma själva hur länge. Sonen som är 11 år pussas inte på munnen länge, kommer inte ihåg riktigt när det slutade men jag pussar honom på pannan fortfarande. Dottern är 8 år och hon pussar fortfarande mig och sin pappa på munnen. Hunden pussar vi också och alla har extremt bra immunförsvar i familjen. 0 vab-dagar hittills, jag tror på att lite skit rensar magen.

Nu blir det ju OT men NOLL vab? Och ni har haft barnen på förskola med?
Citera
2018-09-23, 15:36
  #83
Medlem
Madeleine-Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Nu blir det ju OT men NOLL vab? Och ni har haft barnen på förskola med?

Ja, många är förvånade över det men dom har nog ärvt mitt immunförsvar. De få gånger de vart sjuka, ex när de hade vattkoppor, så gick jag och mannen om varandra så att jag tog nattpass och han kväll typ. Jag har aldrig sjukskrivit mig själv heller, jag har dokumenterad immunitet mot calici (vinterkräksjukan) och har aldrig haft influensa eller någon annan sjukdom. De enda gångerna jag vart dålig i livet är efter jag har druckit för mycket alkohol, det är jag inte immun mot.
Citera
2018-09-23, 23:23
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madeleine-S
Ja, många är förvånade över det men dom har nog ärvt mitt immunförsvar. De få gånger de vart sjuka, ex när de hade vattkoppor, så gick jag och mannen om varandra så att jag tog nattpass och han kväll typ. Jag har aldrig sjukskrivit mig själv heller, jag har dokumenterad immunitet mot calici (vinterkräksjukan) och har aldrig haft influensa eller någon annan sjukdom. De enda gångerna jag vart dålig i livet är efter jag har druckit för mycket alkohol, det är jag inte immun mot.

Det låter ju helt otroligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback