Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-05, 23:55
  #1
Medlem
Silltunnas avatar
Vid vilken ålder (barnens alltså) började/slutade ni med det? Är ni ok med att släktingar och vänner pussar era barn på munnen?
Ni som inte pussar era barn på munnen, hur tänker ni kring det hela?
Citera
2016-11-06, 00:00
  #2
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Man pussar sina barn på kinden, sin partner pussar man på munnen.
Allt annat skulle vara konstigt.
__________________
Senast redigerad av Fiskmånglaren 2016-11-06 kl. 00:05.
Citera
2016-11-06, 00:02
  #3
Medlem
Har inte barn, men om jag hade barn skulle jag inte göra det. Väldigt konstigt att göra sånt. Det är väl inte vanligt beteende?!

Misstänker att det kan finnas tendenser till pedofili hos personer som gör sånt.
Citera
2016-11-06, 00:13
  #4
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Inte särskilt konstigt med små barn, blir ju givetvis märkligare ju äldre barnet blir.
Citera
2016-11-06, 00:14
  #5
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoochLemon
Har inte barn, men om jag hade barn skulle jag inte göra det. Väldigt konstigt att göra sånt. Det är väl inte vanligt beteende?!

Misstänker att det kan finnas tendenser till pedofili hos personer som gör sånt.


Det är rätt vanligt att föräldrar, mor,far föräldrar och liknande pussar sina yngre barn på munnen och är absolut inget konstigt med det.

Har absolut inget med pedofili att göra. Du verkar ha någon pedofil hysteri. Pedofili är mycket ovanligt och chansen att det ska hända dina barn är extremt låg finns bra mycket andra saker du bör oroa dig för istället än att folk pussar sina barn.
Citera
2016-11-06, 00:16
  #6
Medlem
Har inte barn än men skulle aldrig få för mig att pussa någon av dem på munnen. Tycker att det är creepy as fuck.
Citera
2016-11-06, 00:16
  #7
Medlem
enowens avatar
Jag pussar min tös på munnen. Hon är 3 månader. Frugan pussar henne på munnen också. Sedan pussar vi båda hunden på munnen. Om någon kan ens tänka tanken på att det skulle vara någonting sexuellt bakom det så får ni söka hjälp direkt.

Det kommer naturligt och av kärlek. Sedan vet jag inte om ja känner mig bekväm om någon annan skulle göra det. Kanske mor-farföräldrar men inga nära vänner osv.
Citera
2016-11-06, 00:24
  #8
Medlem
Beror på ålder på barnet, i en viss ålder vill det ju smaka på allt och alla och pussa allt.
Typ 7-8 månader. Då är det ok med att andra pussar tillbaka.
Trodde aldrig jag skulle pussa min grabb, men ibland på rätt dag, när allt är extra bra, kan han springa in i famnen och ge mig en puss, inte fan vänder jag mig bort då... men han är under två.
Vill han ge någon en puss är det väl ok, men försök komma putande med din mun mot honom och du får en Box av pappa typ. Det är han som bestämmer.
Det är inte ok att det sitter en släkting eller vän som tjatar " kom hit och ge moster en puss på munnen" då blir moster utsparkad. Det är sexuella trakasserier!!
Det skulle inte accepteras någon annan stans i samhället att ragatan satt på ett café och sa " kom hit och ge moster en puss på munnen" till servitören.
Så varför skulle ragatan sitta och säga det i mitt hem? Och till ett barn..

#3 så trodde jag med tills grabben bestämde att han ville ha en puss.
Citera
2016-11-06, 00:25
  #9
Medlem
Upp till de är något år funkar det väl
Citera
2016-11-06, 00:25
  #10
Medlem
sommarlovs avatar
Aldrig, helt enkelt.
Ingen annan får göra det heller.
Det är ett kränkning av barnet integritet.

Man kan visa närhet med kramar eller smek över ryggen, mycket mera lämpligt!
Citera
2016-11-06, 00:32
  #11
Medlem
Vallasands avatar
Känns väl ok att pussa på barnet (dock ej på munnen) när det är litet, men när det blir äldre känns det bara väldigt awkward. Pinsamt. Fel, helt enkelt.
Citera
2016-11-06, 00:53
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Vid vilken ålder (barnens alltså) började/slutade ni med det? Är ni ok med att släktingar och vänner pussar era barn på munnen?
Ni som inte pussar era barn på munnen, hur tänker ni kring det hela?

Ursäkta men vad i hela friden.. Pussa sin unge på munnen????? Nej nej inte okej någonstans
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback